Kejutkan orang ramai dengan majlis pertunangan yang berlangsung bulan lepas. Ernie buat satu lagi pengakuan yang ramai tak tahu dan tak jangka tentang hubungannya

artis

Mengejutkan ramai pihak apabila selamat mengikat tali pertunangan bulan lalu, Ernie Zakri memberitahu dia yang mengambil langkah pertama meluahkan perasaan suka kepada tunangnya, Syamel.“Tapi dia cakap dia suka saya cuma masa tu kami tengah bekerja dan dia taknak ganggu fokus saya,” katanya.

Dalam pada itu, Ernie mengakui dia merupakan seorang yang suka berterus-terang apatah lagi jika ia melibatkan soal hati dan perasaan.Pendedahan Ernie itu mendapat pelbagai reaksi daripada warganet yang memuji keberanian Ernie untuk meluahkan perasaannya.Malah, warganet turut mendoakan urusan pasangan ini untuk ke jenjang pelamin dipermudahkan.-rotikaya

Baru Sahaja Bertunang Dengan Syamel 15 Ogos Lalu. Ernie Zakri Nekad Dedahkan Sesuatu Tentang Tarikh Dan Perancangan Perkahwinan Mereka

KEPUTUSAN penyanyi Ernie Zakri mengikat tali pertunangan dengan Syamel pada 15 Ogos lalu adalah satu tindakan tepat yang ternyata disenangi peminat. Penyanyi yang popular dengan lagu Ku Bersuara ini berkata, dia gembira apabila peminat tidak putus mendoakan yang baik-baik buat mereka.

“Ada yang bertanya sebelum ini berkenaan hubungan kami, juga ada yang menjangka. Cuma kami belum boleh kongsikan kepada semua ketika itu. “Apabila dah bertunang, baharulah perlu diberitahu tapi bukanlah bermaksud untuk menggembar-gemburkan secara berlebihan. Ini adalah satu cara kami menghargai peminat kerana mereka selalu menyokong dan mendoakan kami. Penerimaan mereka positif apabila tumpang gembira dan mengirimkan doa yang baik-baik,” katanya.

Ernie tidak menafikan dia dan Syamel bermain tarik tali dan menyembunyikan hubungan mereka daripada pengetahuan peminat sebelum ini. Baginya, mereka kurang selesa untuk berkongsi sesuatu yang belum pasti dengan peminat.

“Tak semestinya kalau kita bercinta, semua benda nak diberitahu. Ia terpulanglah kepada mana-mana individu jika rasa itu cara yang sesuai buat mereka. “Bagi saya, kami masih di tahap awal bercinta dan macam-macam boleh jadi. Itulah sebabnya kami tak kongsi apa-apa. Bukan niat nak mempermainkan orang, cuma kami berdua lebih berhati-hati apa yang kami buat dan hanya sedia berkongsi apabila tiba masanya,” katanya.

Bercerita mengenai persiapan perkahwinan, Ernie berkata, semuanya masih dalam perbincangan antara kedua-dua pihak. Sebenarnya saya kini mula sibuk semula dengan kerjaya seni yang kembali rancak selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Saya ada single terbaharu dan tawaran persembahan pun dah kembali ada. Jadinya fokus lebih bertumpu ke situ. Berkenaan majlis kahwin, semuanya masih di peringkat perbincangan mulut dan belum ada apa-apa kata putus kedua belah pihak,” katanya.

Menurutnya, masih banyak perkara yang sedang dibincangkan terutama tarikh dan lokasi majlis.”Tema dan konsep perkahwinan pun hanya baru peringkat cakap-cakap dan belum dimuktamadkan lagi. Kami masih berbincang dengan perunding perkahwinan dan sekiranya ada tarikh baharulah kami akan beritahu semua. Kami takkan sorok-sorok.

“Saya pernah ada pengalaman menguruskan perkahwinan kakak dan sedikit sebanyak dapat membantu. Syamel pula anak sulung, jadi kami kena pastikan semuanya okey,” katanya.Ernie berkata, mereka juga perlu ambil kira soal prosedur operasi standard (SOP) berkenaan jemputan dan sebagainya lagi.

“Kena ambil kira juga siapa tetamu yang kami nak jemput. Ia penting dan agak susah untuk buat keputusan. Apa pun, mohon doakan agar semua perancangan kami untuk majlis itu nanti berjalan lancar,” katanya yang mengakui ia akan diadakan pada awal tahun depan.

Ernie tidak menolak jika ada pihak yang mahu menaja majlis perkahwinan mereka dan menganggap itu rezeki.”Mengapa tidak! Kalau ada yang mahu menaja dan bekerjasama, apa salahnya. Ada beberapa tawaran yang datang dan kami sedang meneliti mana yang sesuai.”Berbanding dahulu, sekarang setiap kali persembahan orang pasti akan jemput kami menyanyi berduet. Ia adalah rezeki buat kami,” katanya.

Bakal Melangsungkan Perkahwinan Pada Awal Tahun Depan. Ernie Tanpa Ragu Buka Mulut Mengenai Pihak Yang Mahu Menaja Majlisnya Dan Syamel

PENYANYI Ernie Zakri tidak menolak jika ada pihak yang mahu menaja majlis perkahwinannya bersama Syamel yang dijangka berlangsung pada awal tahun depan. Menurut Ernie atau nama lengkapnya Nur Ernie Shahirah Zakri, 28, buat masa ini dia dan Syamel belum melakukan persiapan kerana sibuk dengan kerjaya seni yang kembali rancak selepas PKP.

“Kalau ada yang mahu menaja dan bekerjasama, apa salahnya. Buat masa ini kami  masih buat pertimbangan dan tengok mana yang bersesuaian. “Sehingga kini kami sebenarnya belum membuat sebarang persiapan kerana banyak perkara yang masih dalam perbincangan lagi termasuk tarikh dan lokasi majlis.

“Tentang tema dan konsep perkahwinan pun saya dan Syamel belum muktamatkan lagi dan masih dalam perancangan. “Begitu juga soal jemputan kerana kita perlu ambil kira soal SOP dan sebagainya. Apa pun, mohon doakan agar semua perancangan kami untuk majlis itu nanti berjalan lancar,” ujarnya.

Ernie yang ditemui ketika Konsert Lambang Sari Series di Istana Budaya pada Rabu, berkata, selepas mengikat tali pertunangan Syamel, pada 15 Ogos lalu, para peminatnya tidak putus mendoakan yang baik-baik buat mereka. “Memang ada peminat yang sudah jangka mengenai hubungan saya dengan Syamel sebelum ini, jadi bila kami sudah rasmi bertunang, ramai yang tumpang gembira dan mengirimkan doa.

“Ada juga yang beranggapan saya seperti main tarik tali dengan hubungan kami sebelum ini, tapi hakikatnya baik saya mahupun Syamel kurang selesa berkongsi sesuatu yang belum pasti. “Ketika itu kami masih di tahap awal bercinta dan macam-macam boleh jadi, Sebab itulah kami tidak kongsi apa-apa.

“Bukan niat nak mempermainkan orang, cuma kami berdua lebih berhati-hati dan hanya sedia berkongsi apabila tiba masanya,” jelasnya yang diberi kepercayaan menyanyikan lagu tema merdeka tahun ini, Malaysia Prihatin. (FOTO: Instagram Ernie Zakri & Rosli Talib)-ctto

Terbongkar Sudah Rahsia Mereka Berdua. Ernie Zakri Sanggup Kantoikan Syamel Minta Couple Dekat Tempat Yang Orang Tak Jangka Dan Mengejutkan Ia Berlaku 2 Tahun Lepas

Baru-baru ini, pasangan penyanyi Ernie Zakri dan Syamel telah diundang menjadi tetamu jemputan pada segmen Johara Pagi Era.Pasangan selebriti yang baru sahaja mengikat tali pertunangan dilihat ada berkongsi kisah detik perkenalan bersama pendengar di stesen radio berkenaan bagi menyahut cabaran ‘Do You Know Your Lover’.

Menjawab persoalan yang diberi pada papan tulis, penyanyi lagu Aku Cinta ini juga antara lain turut mengimbau momen awal hubungan percintaan mereka terjalin bersama.“Depan rumah pun kira dating lah juga. Depan rumah ni masa awak minta ‘couple’ dengan saya! Kira dating lah tu.

“Tahun 2018 macam tu dia minta ‘couple’ dengan saya masa tu dia kata suka gila dekat saya,” akui Ernie.Lalu, pendedahan tersebut membuatkan Syamel tersipu-sipu selepas cuba memberikan penjelasannya.Meninjau ke ruangan komen pula, rata-rata peminat berasa terhibur melihat gelagat dan kemesraan pasangan sama cantik sama padan ini.Ernie atau nama penuhnya Nur Ernie Shahirah Zakri telah mengikat tali pertunangan bersama Syamel pada 16 Ogos lalu.

Video: Instagram Syamel, Era.je

Ernie Zakri Akhirnya Bergelar Tunang Kepada Syamel. Ernie Mahu Semua Doakan Yang Baik Baik Untuk Mereka Dan Dia Juga Dedahkan Perancangan Nikah

Ernie luah rasa syukur majlis pertunangannya dengan Syamel berjalan dengan lancar. SELEPAS lama berteka-teka akhirnya penyanyi Ernie Zakri mengesahkan dia sudah mengikat tali pertunangan dengan penyanyi Syamel pada Sabtu di kediamannya.

Ernie atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri, 28, berkata majlis pertunangan itu juga hanya dihadiri keluarga terdekat kerana mahu ia berlangsung secara privasi. “Alhamdulillah majlis pertunangan saya dan Syamel yang berlangsung pada semalam (Sabtu) berjalan dengan lancar. Tapi hari ini baru kami ambil keputusan untuk berkongsi kepada umum.

“Majlis pertunangan kami diadakan di rumah saya yang hanya dihadiri keluarga rapat sahaja. Rakan-rakan pun tak ada sebab kami adakan betul-betul secara privasi. “Perasaan saya sudah tentu sangat gembira tapi lebih kepada nak semua orang mendoakan yang baik-baik untuk saya dan Syamel,” kata Ernie ketika dihubungi mStar. Penyanyi lagu Ku Bersuara dan tunangnya itu turut berkongsi foto indah majlis pertunangan mereka di laman Instagram masing-masing pada Ahad.

Perancangan untuk melangsungkan perkahwinan, Insya-Allah tahun hadapan.

Ruang komen di perkongsian tersebut dipenuhi dengan ucapan tahniah daripada peminat serta rakan selebriti yang turut mendoakan agar segala urusan pasangan itu dipermudahkan.Pada Jun lalu, Ernie meluahkan rasa terharu sehingga menitiskan air mata apabila Syamel memberi kejutan istimewa sempena ulang tahun kelahirannya yang ke-28 pada 23 Jun lalu.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Gundah ini memberitahu dia dan Syamel merancang untuk mendirikan rumah tangga pada tahun hadapan namun masih belum mempunyai tarikh yang tepat.”Perancangan untuk melangsungkan perkahwinan, Insya-Allah tahun hadapan. Doakan la yang baik-baik. Kalau dah tahu dan dapat kepastian bila tarikh itu, kami akan berkongsi kepada semua,” ujarnya.Pasangan penyanyi ini mula berkawan rapat sejak 2018, bagaimanapun kedua-duanya mengunci mulut dan hanya mengakui sekadar teman baik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *