Tular isu anak Nora Ariffin. Anak Kazar Saisi bongkarkan sesuatu yang kejadian yang amat dekat dengan dirinya dan perjelaskan status hubungan dia dan ayahnya

artis

Susulan tularnya video melibatkan anak kepada penyanyi, Nora Ariffin pada Khamis, Instafamous yang juga merupakan anak kepada pelakon Kazar, Ira Kaza ada memberikan reaksinya berhubung isu berkenaan. Menurut Ira, kejadian ini amat dekat dengan dirinya malah dia turut menyifatkan peristiwa ini pasti akan membuatkan anak gadis itu lebih dekat dengan ibunya.

“Percayalah, pengalaman ni akan mendewasakan dia. Dia akan jadi lebih baik dari yang sebelum ni. “Dia akan lebih rapat dgn mak dia lepas kejadian ni.“Percayalah.. Masa I tular dulu, memang banyak pengajaran I dapat.“Alhamdulillah sekarang I makin rapat dengan Pak Samad (Kazar),” tulisnya.

Kenyataan tersebut dikongsikan oleh Ira menerusi akaun Twitter miliknya. Melihat di ruangan komen, rata-rata warganet bersetuju dengan kenyataan yang diberikan oleh Ira itu selain terut mendoakan agar Nora sekeluarga tabah menghadapi dugaan ini.Terdahulu, Ira yang kini telah pun menginjak usia 25 tahun kini dilihat makin manis dan anggun selepas memutuskan untuk mengenakan hijab sepenuhnya.Sumber: Twitter Ira Kaza

“Dah tak larat nasihatkan dia” – Kazar rungsing Ira dikatakan ‘main cinta’ dengan suami orang… pengarah filem terkenal

Kazar tidak tahu menahu mengenai gosip hubungan anaknya bersama seorang pengarah filem.ANAK kepada pelakon Kazar Saisi, Ira sekali lagi mengundang kontroversi dalam kalangan warganet apabila dia dikatakan menjalinkan hubungan dengan seorang pengarah filem terkenal berstatus suami orang.

Dkwaan itu mula berlegar-legar di media sosial sejak beberapa hari lalu hingga mencetuskan pelbagai spekulasi terutama mengenai perihal rumah tangga pengarah terbabit.Mengakui tidak tahu-menahu mengenai dkwaan itu, Kazar atau nama sebenarnya Kazaruddin Saisi, 60, berkata dia selalunya menjadi individu terakhir yang akan mengetahui mengenai apa-apa gosip atau kontroversi mengaitkan anaknya itu.

“Saya tak tahu mengenai perkara itu. Selalunya saya akan jadi orang terakhir yang tahu jika ada apa-apa yang berlaku.”Banyak benda yang saya tak tahu mengenai Ira. Memang kami duduk serumah tetapi kami tak pernah duduk bercerita.”Malah kami jarang berjumpa sebab dia selalu duduk di dalam bilik sahaja,” katanya kepada mStar.

Nama Ira Kazar dikaitkan dengan isu menduakn dengan seorang pengarah filem terkenal berstatus suami kepada seorang pelakon.Selain itu, Kazar turut mempersoalkan kes menduakan yang dikaitkan dengan anaknya itu.Kazar berkata, kes menduakan tidak boleh sewenang-wenangnya digunakan sungguhpun pengarah berkenaan selesa berkawan dengan anaknya.

“Cuba beritahu saya dia menduakan yang macam mana? Orang lelaki kan boleh kahwin empat… mana ada istilah menduakan?”Melainkan kalau mereka pernah bersekedudukan, barulah saya anggap menduakan.”Kalau setakat berkawan, ia tak kenalah…” katanya.

Kazar bergambar kenangan bersama keluarga.Dalam pada itu, Kazar juga memberitahu dia enggan mencampuri urusan Ira kerana menganggap anaknya sudah cukup dewasa untuk membezakan perkara baik dan buruk.”Saya pun tak boleh nak campur urusan mereka sebab Ira sendiri umur sudah lebih 21 tahun… sudah bukan dalam tanggungan. Saya dah tak larat lagi untuk nasihatkan dia. Dah buat macam-macam… sampai dah tak larat nak layan gosip-gosip tentang dia.

“Kalau masalah hati dan perasaan macam mana kita nak campur? Kita semua pernah bercinta, kita tahu masa bercinta semuanya manis. Orang lain dah tak boleh nak campur. Saya tak mahu cakap lebih-lebih nanti jadi ftnah,” katanya.Sebelum ini, nama Ira menjadi sebutan warganet apabila dia memuat naik video menari dengan aksi yang menghaiirahkan.

Malah gadis ini juga pernah menjadi buah mulut warganet apabila gambar dia menchuu pipi seorang jejaka tular di media sosial.Tindakan gadis berusia 24 tahun ini membuatkan nama bapanya turut terpalit dengan isu berkenaan.-mstar

Tidak tolk buat single

Peminat generasi baru mungkin tidak tahu, pelakon Kazar Saisi, 59, erlebih dahulu dikenali sebagai penyanyi pada era 1980-an.Antara lagu paling diingati sehingga kini adalah Membuuuru Impian yang pernah menjadi runut bunyi untuk filem G1la G1la Remaja pada 1985.

Lagu itu dinyanyikan semula kumpulan Kristal dan dimuatkan dalam album mereka pada 2014.Namun, namanya lebih dikenali sebagai pelakon berbanding penyanyi.Bertemu dengan pelakon yang popular dengan drama bersiri seram komedi, Ceplos ini, Kazar mengakui jauh dalam sudut hatinya, cinta pada bidang nyanyian masih ada.

“Saya memang penyanyi dan tetap rasa diri sebagai penyanyi walaupun lebih banyak terbabit dalam lakonan.“Kalau ada tawaran, buat sajalah selagi suara ini masih ada dipinjamkan Allah,” katanya.Menurutnya, tiada usaha dilakukan untuk kembali dengan single atau album kerana berpendapat pasaran Malaysia terlalu kecil untuk penyanyi pada usianya berbuat begitu.

Namun, dia tidak nafikan memang ada perancangan muncul dengan single duet bersama Tajul Arif sebagai lagu runut filem Enjin No 9 yang bakal ditayangkan, Khamis ini.“Ada juga perancangan itu (duet bersama Tajul) tetapi tengok pada gaya, filem itu pun bakal ditayangkan tak lama lagi.

“Lagi pun, jika jadi sekali pun, takut ada pula yang bertanya, masih boleh jualkah?” katanya.Menurutnya, jika ada tawaran pada masa depan, dia tidak menolak sementara masih ada kudrat. Ditanya sama ada mempunyai cara tertentu untuk melepaskan rindu terhadap nyanyian sama ada berkunjung ke pusat karaoke atau melalui aplikasi nyanyian seperti Smule, Kazar berkata, dia tidak melakukannya.

Baginya, dia hanya akan menyanyi jika ada tawaran persembahan pentas dan dibayar sahaja.Bercakap mengenai filem Enjin No 9 arahan Raja Azmi, Kazar berkata, ini satu-satunya filem yang memberi lebih banyak babak untuknya.Katanya, berbanding beberapa filem lain sebelum ini, dia hanya berpeluang muncul sebagai pelakon undangan sahaja.

“Saya hanya ikut kehendak skrip dan mengikut kehendak produser. Tak bolehlah nak ikut suka hati kita sahaja,” katanya. Dia juga berkongsi pengalaman bekerja dengan barisan pelakon baru seperti Tajul dan Ayunie yang pertama kali berlakon.“Macam drama Ceplos dulu, pelakon utamanya juga baru pertama kali berlakon. Kita sebagai orang lama kenalah sokong mereka sebab kita sendiri pernah melalui pengalaman sebagai orang baru,” katanya.

Kazar berkata, dia juga menyedari sejak kebelakangan ini, sering diberi watak komedi berbanding awal kemunculannya lebih menyerlah dengan watak serius dan jaaahat.“Itulah, sudah lama tidak dapat watak serius. Apa-apa pun, semuanya terserah kepada produser dan penulis skrip. Pada usia begini, saya ikutkan sahaja,” katanya.

Selain filem ini, Kazar juga menantikan sebuah lagi filem bergenre hampir sama menggunakan loghat Negeri Sembilan berjudul This Is Pilah yang juga dijangka ditayangkan sebelum penghujung tahun ini.Dia juga akan muncul dalam beberapa drama tempatan yang akan ditayangkan sempena Ramadan ini.Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 25 Mac 2018 @ 4:42 AM-mymetro

Foto Anak Ciuum Lelaki: Kazar Beri Komen

Pelakon Kazar Saisi memberikan komen mengenai sekeping foto anaknya, Ira Kaza yang berciuum dengan seorang lelaki. Foto anak Kazar atau nama sebenarnya, Kazaruddin Saisi, 59, yang menciuum pipi jejaka itu telah disebarkan menerusi aplikasi WhatsApp.

Ira atau nama sebenarnya, Fadira Fatini Kazaruddin, 23, memuat naik foto tersebut di ruangan Instagram Stories akaun laman sosial miliknya, @irakaza. “Saya baru sahaja melihat foto terbabit apabila diberitahu oleh pihak media. Sebenarnya, lelaki dalam gambar tersebut adalah sepupu Ira dan merupakan anak kepada Helmi The Gimmik.

“Hubungan mereka memang terlmpau rapat semenjak kecil. Namun begitu, saya mengakui perkara tersebut salah dan tidak boleh dilakukan oleh Ira. “Ira tidak boleh ciuum pipi sepupunya dan dia juga tidak boleh memuat naik foto-foto sebegitu di laman sosial. Saya sudah berpesan kepadanya agar menjaga nama saya elok-elok.”Perkara terbabit tak boleh dilakukan oleh Ira. Saya tak setuju, apatah lagi pandangan orang lain, pastinya tidak manis,” kata Kazar.

Tambah Kazar, dia turut berharap agar Ira tidak mengulangi lagi perkara tersebut. “Saya hanya boleh menasihatkan dia. Budak-budak sekarang tidak boleh dimarahi. Saya sudah berpesan agar jaga diri elok-elok serta menjaga nama saya.”Dalam Instagram saya sering menasihati orang lain, apabila perkara sebegini terjadi, saya takut orang akan cakap perkara lain pula,” kata Kazar ketika ditemui di majlis pelancaran supertelefilem Budak Kripto.

Karya tersebut bakal mendapat sentuhan pengarah berpengalaman, Din CJ yang pernah menempa populariti menerusi drama bersiri Cinderella lakonan Ahmad Idham dan Haliza Misbun.Selain Kazar, karya yang bakal menjalani penggambaran bermula 25 April depan di sekitar Perak ini menampilkan pelakon lain seperti Fahrin Ahmad, Liza Abdullah, Afifah Nasir, Accapan, Mamat Khalid dan dua orang bakat baru, Zam Azmi dan Nurul Hida.-ctto

Kazar Terima Hakikat Dibayar Ciput

Pelakon berpengalaman, Kazar Saisi mengakui tidak pernah terkilan dengan situasi dia dibayar rendah berbanding pelakon baru dan muda.“Saya tidak terkilan sebab pandang pada sudut lain. Kalau asyik nak pandang pada satu sudut saja, memang angin!

“Kita kena terima hakikat orang berniaga. Siapa berniaga nak rugi, ‘kan?”, katanya yang pernah memenangi anugerah Pelakon Komedi Lelaki Terbaik TV, Anugerah Lawak Warna 2014.Tambahnya lagi, ini bukan lagi zaman berkarya tetapi zaman ‘buat duit’. Lagipun, andai diletak pelakon berusia sepertinya sebagai watak utama di pawagam, siapa yang mahu menontonnya?

Dia mengakui walaupun mempunyai ramai pengikut dalam laman sosial Instagram, kebanyakan peminat yang ada lebih suka menonton lakonannya di rumah saja.Dkwanya, penonton pawagam selalunya adalah golongan remaja dan suka atau tidak, produser perlu menggunakan bakat muda dan dia perlu menerima hakikat itu.-ctto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *