Satu demi satu ujian yang datang. Terkini Elewsmart pula dimasuki individu yang tidak bertanggungjawab dan ini doa UEL buat 2 lelaki pakai helmet tersebut

Uncategorized

Ebit di hadapan pasaraya Elewsmart cawangan Sungai Buloh. (kanan) Rakaman CCTV yang dimuat naik di Facebook beliau. “YA ALLAH aku mengadu sedih dan susahku hanya pada-Mu” Demikian doa yang dipanjatkan oleh pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew susulan pasar raya miliknya, Elewsmart cawangan Sungai Buloh, Selangor, dimasuki individu yang tidak bertanggungjawab pada awal pagi Khamis.

Berkongsi butiran kejadian itu menerusi satu perkongsian di Facebook, Ebit berkata menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV), premisnya dimasuki oleh dua individu yang memakai topi keledar kira-kira pada pukul 3.30 pagi.

“Sayu pagi ini bila dapat tahu Elewsmart Sungai Buloh kena masuk 3.30 pagi. Ada rakaman CCTV. Dua lelaki pakai helmet.”Ya Allah aku mengadu sedih dan susahku hanya pada-Mu,” tulisnya. Walaupun sayu dengan musibh yang menimpa, Ebit bagaimanapun berlapang dada dan percaya bahawa apa yang berlaku mempunyai hikmah di sebaliknya.

Ustaz Ebit beramah mesra dengan orang ramai yang mengunjungi Elewsmart Sungai Buloh ketika pembukaannya pada 25 Julai. “Semoga Allah beri pelajaran padanya. Pohon doa semua ye biar semua jadi asbab kebaikan dan hidayah. Pasti ada rahmat di sebalik semuanya. “Innalilahi wa inna ilaihi rajiun. Allahumma ajurni fi musibati wa akhlifli hoiron minha. Semua dari Allah kembali pada-Nya. Ya Allah ganjarkanlah atas musibh ini dan gantikanlah dengan sesuatu yang lebih baik,” tulisnya lagi.

Elewsmart cawangan Sungai Buloh merupakan satu daripada 10 cawangan pasar raya milik pendakwah terkenal tersebut di sekitar Lembah Klang. Pembukaan cawangan tersebut diadakan secara rasmi pada 25 Julai lalu. Selain Sungai Buloh, pasar raya Elewsmart yang menawarkan harga yang rendah pada setiap barangannya turut dibuka di Bandar Baru Bangi, Kajang, Cyberjaya, Balakong, Shah Alam, Damansara, Prima Gombak, Gombak Traders dan Subang Perdana.

Sementara itu, posting berkenaan sehingga kini meraih 3,500 shares selain dibanjiri ribuan komen warganet yang rata-ratanya memberikan kata-kata semangat buat pendakwah berkenaan. “Allah pasti akan ganti yang lebih baik untuk hambanya yang reda dengan ujian macam ustaz. Saya doakan semoga perniagaan ustaz terus maju lagi lepas ni supaya dapat membantu orang yang kurang berkemampuan,” tulis seorang warganet

“Ya Allah gandakan rezeki ustaz Ebit Lew, gantikan dengan rezeki yang baik dan limpahkan rahmat untuk ustaz… semoga yang hilang berganti dengan berlipat ganda,” komen warganet lain pula.”Semoga ustaz tabah. Pasti ada hikmah yang Allah nak tunjuk. Berserah kepada Allah jalan yang terbaik,” komen seorang lagi warganet

Ini bukan ‘ujian’ kali pertama yang dihadapi Ebit. Sebelum ini, tindakannya berdakwah menerusi bantuan kepada golongan masyarakat yang kurang berkemampuan ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) beberapa bulan lalu turut dikritik dan tidak disenangi segelintir pihak. Malah, beliau turut dipanggil memberi keterangan kepada Bukit Aman susulan kejadian tersebut.-mediahiburan

Harga Terlebih Murah Daripada Biasa. Ustaz Ebit Liew Dedahkan Harga Bagi Kicap Cap Udang Dan Susu Pekat Serta Maggi Kari Membuatkan Ramai Yang Ingin Datang Ke Kedainya

Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew kini bukan sahaja menawarkan 100 peluang pekerjaan di pasar raya miliknya diberi nama Elews Mart tetapi beliau juga menjual barang dengan harga murah sempena pembukaan perniagaannya. Bayangkan korang boleh beli Maggi dengan harga asal RM4.50 tetapi Ustaz Ebit jual dengan harga 90sen jer. Bukan itu sahaja, kicap paling mewah dan sedap pada asalnya harga nya agak mahal iaitu sekitar rm5.50, kini anda dapat dengan harga 90sen.Pohon doakan ye Elewsmart letak harga paling murah untuk semua dan sekarang nak bagi promosi untuk hari Grand Opening di setiap cawangan. Bandar Baru Bangi dibuka Sabtu depan 18Julai dan Ahad 19Julai di Kajang. 8 cawangan lain minggu seterusnya berturut-turut.

Warganet Sokong Perniagaan Ustaz Ebit Banyak kali kita lihat, Ustaz Ebit banyak membantu orang-orang yang kurang berupaya, orang susah Jadi kerana kebaikkan beliau, ramai rakyat Malaysia yang meny3ru semua orang menyokong segala perniagaan Ebit Lew agar beliau dapat membantu dengan lebih ramai lagi.Senarai Elewsmart di Malaysia. Pembukaan cawangan bermula di sekitar lembah Klang iaitu Bandar Baru Bangi,Kajang, Cyberjaya, Sungai Buloh, Balakong Cheras, Shah Alam, Damansara, Prima Gombak, Gombak Traders, Subang Perdana. Dalam pada itu beliau memohon doa orang ramai agar pembukaan perniagaannya berjalan lancar dan niat ingin membantu mereka yang memerlukan kesampaian.

Sekolah Agama Di Raub Dijilat Api. Ustaz Ebit Liew Hulur Bantuan Dan Ini Kisah Di Sebalik Berlakunya Kejadian Tersebut

Keprihatinan pendkwah popular, Ustaz Ebit Lew datang menziarah murid dan tenaga pengajar ke Sekolah Agama Al Falah, Batu Talam yang dijilat api tiga hari lalu mendapat perhatian orang ramai. Berikut perkongsian beliau: ” Sebak pagi ini ziarah sma al falah Raub yang dijilat api beberapa hari lepas. Sayu lihat bangunan asrama dijilat api. ” Syukur semua selamat. Ada beberapa dorm semua baju dan duit yuran dan duit belanja pelajar semua dijilat api. ” Saya tanya guru berapa duit pelajar yang dijilat api. Saya gantikan duit tu. Ada yang rm500 sehingga ada rm30 duit belanja. Saya beri setakat rekod mereka tadi. ” Saya hadiahkan sedikit duit pada security guard yang cepat sedar kejadian itu berlaku dan cepat mengarahkan pelajar keluar bersama warden.

” Tanda terima kaseh padanya walau tak dapat bayar jasa mereka. ” Saya hadiahkan 20 kipas dan 6 portable aircond untuk dewan makan yang dijadikan asrama mereka. ” Terima kaseh Ustaz Tuan Pengetua dan seluruh tenaga kerja di Raub yang sedang bertvngkus lumus menguruskan tempat kejadian. ” Terima kasih juga kerana menyiapkan asrama sementara didewan makan untuk penginapan pelajar. Sebahagian pelajar diarahkan balik sementara.” Pihak Bomba cepat sampai mengawal ap1 m4rak. Terima kaseh Pihak Bomba. Pihak Polis. Terima kaseh Yb. Terima kaseh semua Jkr. Jkm. Atm. Jpam. Majlis Perbandaran. ” Semua ada beberapa hari membantu. Terima kaseh ramai pihak disana telah membantu dan menguruskan keadaan disana.

” Paling awal sampai Tuanku Pemangku Raja Pahang..Subhanallah. K4gum dan terharu dengar Tuanku sentiasa berjlwa rakyat. Semoga Allah berkati dan rahmati Negeri Pahang-ebitlew ” Alhamdulillah ustaz ebit…Allah Maha Kuase MakhIuk Langsung Tkde Kuase…segala bantuan ustaz Allah saje yg dpt membalasnye dengan ganjaran mahligai seindah2 tempat di dlm syurga” tulis Ebit Lew. Tiada melibatkan nywa Bangunan Sekolah Agama Al Falah, Batu Talam dekat sini, dijilat api dalam kejadian awal pagi tadi. Ketua Zon 3 Pahang, Penguasa Bomba Shahrulnizam Nasir, berkata kejadian jam 4.19 pagi itu, itu membabitkan dua bilik asrama lelaki, bilik simpanan dokumen, stor dan tandas.

Shahrulnizam berkata, dua jentera bersama 14 anggota termasuk tiga pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Raub dan Sungai Koyan bergegas ke lokasi sebaik sahaja menerima maklumat mengenai kejadian itu.Beliau berkata, pihaknya berjaya memadamkan api dalam masa setengah jam.” Bagaimanapun, tiada kejadian melibatkan nywa dilap0rkan, berikutan tiada kemasukan murid di sekolah berkenaan,” katanya.Beliau berkata, punca kejadian tersebut yang menghabiskan 85 peratus bangunan itu dan anggaran kerugian masih disiasat,” katanya. Kredit -infosebenar

Sangat teristimewa. Ustaz Ebit Liew sanggup hargai isterinya dengan beri satu hadiah ini dan terserlah keperibadian sebenar UEL

Semalam, penceramah bebas Ustaz Ebit Lew telah meraikan ulang tahun anak sulungnya, Airis Safiyyah yang ke-11. Bagi menghargai jasasi isteri yang berkrb4n melahirkan dan membesar anak-anak, Ustaz Ebit telah menghadiahkan beg tangan berjenama buat isterinya. “I love u bidadariku. Hari lahir anak. Kena k1ss dan terima kaseh pada bidadari yang berkrb4n melahirkan anak semuanya. Terima kaseh sudi menemani abang dalam hidup ini.

“Terima kaseh setiap hari membuat abang jatuh cinta dengan sayang setiap hari dan menjadi penyejuk mata ini. Bulan 6. Hari lahir 3 orang saya sayang cintai di bulan ini. Arwah mak. Bidadari. Dan anak sulung “Dari 12 tahun saya berdkwah kesana sini. Khidmat masyarakat kesana sini. Masa tu saya lihat keluarga guru saya yang menghargai bidadari mereka. Melayan isteri dan anak dengan baik. Suka tengok ayah saya melayan mak saya. Mak saya sayang dan menghormati ayah saya.

“Allah takdirkan dalam perjalanan hidup saya bertemu bidadari ini. Semuanya dikrbnkan dan tak pernah mengeluh. Berjauhan, susah,penat,s4kit kadang seorang diri saat saya tiada dirumah. Ya Allah maafkanlah saya. Dulu semua emas isteri gada1kan dan duit nak makan, pampers dan susu anak pun kadang tiada. “Sentiasa mengukir senyuman dan menjadi ubat bagi hati dan penat dalam perjalanan ini. Semoga baki hidup kita ini.

“Kita berikan sebaiknya dengan izin Allah. Bersama kita didunia dan semoga dapat bersama di syurga selamanya. I love u bidadariku sayang. Terima kaseh ya Allah,” tulisnya. Video yang dimuat naik ustaz Ebit kini telah meraih hampir setengah juta tontonan. Terdahulu, Ustaz Ebit bersama keluarga telah meraikan ulang tahun kelahiran anak sulungnya semalam di kediaman mereka. Malah, Ustaz Ebit menghadiahkan sebuah iPhone 11 buat anak kesayangannya.-mediahiburan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *