Baru sahaja dikejarkan ke hospital. Ustaz Kazim sekali lagi meraih perhatian orang ramai dengan penemuan dia yang satu ini tetapi bila bomba sampai tiada ada pun penemuan

artis Viral

SIAPA saja yang tak rasa gelabah kalau nampak ular melintas di depan mata? Lagi kelam kabut sekiranya seseorang sedang memandu. Silap-silap hari bulan, boleh terbabas dibuatnya gara-gara terkejut melihat ‘tetamu yang tak diundang’ itu.Begitulah situasi yang dialami penceramah bebas terkenal, Datuk Ustaz Mohd Kazim Elias.

Berkongsi detik-detik cemas itu menerusi perkongsian di Facebook, Ustaz Kazim berkata haiwan berkenaan muncul di hadapan cermin kenderaan yang dinaikinya.“Ingatkan tali apa dok melenggok-lenggok depan cermin. Sekali dia dongak rupa-rupanya ular… adoi. Alhamdulillah sib (nasib) baik tak paniik,” tulisnya dalam perkongsian tersebut.

Enggan mengambil risiko yang mungkin membahayakn keselamatan, beliau mengambil keputusan untuk mendapatkan bantuan pasukan bomba bagi mengeluarkan reptilia berkenaan. Bagaimanapun, usaha pencarian itu tidak berhasil menemukan haiwan berkenaan di dalam kenderaan yang dinaikinya.

“Terima kasih kepada abang-abang bomba yang datang membantu tadi. Masalahnya ular tu tak dijumpai. Nak sambung perjalanan pun naik gayat ni. Buatnya dia keluar kut (ikut) lubang air-cond ke, bawah kaki ke.“Dah la jenis penakuut ke ular. Sakit jantung ni. Apa pun terima kasih pasukan bomba dan penyelamat yang datang tadi,” tulisnya.

Perkongsian tersebut turut menarik perhatian warganet yang rata-ratanya berkongsi pengalaman berdepan dengan haiwan yang sama ketika berada di dalam kenderaan.Bagaimanapun di sebalik komen yang mendoakan keselamatan perjalanan Ustaz Kazim, ada juga segelintir warganet yang mengaitkan situasi tersebut dengan unsur idan meminta penceramah terkenal itu berhati-hati.

“Assalamualaikum ustaz, hati-hati. Kadang ada yang menghantar supaya kita bawa kereta dalam keadaan berbahaya. Semoga dijauhkan semua yang jaht merupakan mainan iblis laknatvllah,” komen seorang warganet.“Bila baca posting ustaz ni teringat satu ceramah ustaz yang saya dengar tentang jelmaan jin. Entah kenapa naluri saya ke arah itu. Baca je apa-apa yang patut ya ustaz. Mintak ia pergi,” komen yang lain pula.

“Semoga niat buruk dari orang yang sampaikan ke ustaz kembali kepadanya semula. Jika itu benar ular, jumpailah Ya Allah. Semoga dipermudahkan urusan ustaz,” komen seorang lagi warganet.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : MSTAR ONLINE/ Berita Semasa

Terpaksa dikejarkan ke hospital. Kini Ustaz Kazim berada di hospital. Mengejutkan rupa rupanya ini punca Ustaz Kazim masuk hospital.

Terdahulu, ramai yang sedia maklum mengenai tahap kesihatan penceramah terkenal, Dato’ Ustaz Kazim Elias, yang tidak menentu dan sering kali terpaksa dikejarkan ke hospital. Dalam perkongsian di Facebook Ustaz Kazim baru-baru ini, memaparkan penceramah itu kini berada di hospital untuk menjalani proses angiogram.

Ustaz Kazim mahu kenal pasti penyakit

Proses angiogram merupakan prosedur yang dilakukan dengan bantuan sinar-X untuk memperlihatkan salur cairan merah arteri dan vena bagi mengenal pasti punca penyakit beliau. Ia digunakan untuk mendiagnosa salur darah pada kawasan badan yang merangkumi otak,leher, jantung, paru-paru, abdomen, ginjal, pelvis, tangan dan kaki. Malah berita itu juga dikongsikan rakan dakwahnya, Ustaz Haslin Baharim, meminta agar orang ramai menitipkan doa agar urusan Ustaz Kazim dipermudahkan.

Dalam pada itu, rata-rata pengikut serta kenalan Ustaz Kazim, mendoakan agar segalanya berjalan lancar dan berharap agar pendakwah kesayangan ramai itu diberi kesembuhan.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!Sumber : Dato’ Ustaz Kazim Elias

Selalu sakit. Ustaz Kazim Elias dedahkan cerita di sebalik penyakit yang dihidapnya dan ternyata cerita yang dikongsi membuatkan ramai orang tergamam.

”Setiap petang saya nampak wanita berjubah putih berkali-kali kata padan muka..padan muka dekat saya” gara-gara s4kit hati kena tegur sikit saja mereka tergmak buat macam ni dekat ustaz sampai beliau jtuh sakit. Nauzubillah Malah ada manusia yang sanggup menjadi seseorang dengan meminta pertolongan daripada perbuatan menduakan kuasa tuhan bagi membaIas dndam kepada manusia lain menggunakan cara haIus begini. Mereka yang ditimpa musibah jatuh sakit disebabkan menduakan kuasa tuhan pula, tak semestinya orang biasa malah ustaz yang diketahui tinggi ilmu agama pun kadangkala dijadikan sasaran oleh manusia yang mengikut hati dan hawa nafsu. Berikut perkongsian oleh Dato’ Ustaz Mohd Kazim Elias berkaitan pengalamannya disntau.

Tahun 1996: Saya dijemput menjadi imam qiamulail, selesai kuliah subuh saya pulang ke rumah. Jumaat sekitar 9.30 pagi, dada saya s4kit, badan tiba-tiba sahaja Iemah, kepaIa pening.. saya mvntah.. masyaallah.. cecair merah membuak keluar. Di hospital doktor kata saya terkena jangkitan v1rus. 6 hari terlentang, anak sulung saya umur 2 tahun menangis siang malam. Saya terlalu Iemah, dada seperti dih1ris-h1ris.

Setiap petang saya nampak Iembaga perempuan berbaju putih, berdiri di pintu sambil tersenyum berkata “padan muka.. padan muka”. Teman (kawan) saya datang tidur di rumah, lari dia sebab dia nampak Iembaga hitam besar berdiri dan kncing atas dia.. Masyaallah badan makin Iemah, mana-mana anggota dipegang pasti menjerit saya kes4kitan.

Saya dibawa ke Kedah dan Batu Kurau untuk berubat. Di Batu Kurau dapatlah jawapannya.. saya disntau, kuku semua dah hitam, bdan susut mendadak.. beribu-ribu m1ang buluh dikeluarkan dari d4da saya, sakitnya Tuhan sahaja yg tahu. Bilal tua yang merawati saya kata “sabar ni ujian Allah..” 5 tahun kemudian dia pergi buat selamanya kerana sakit tua. Sejak itu pntang saya ialah makanan yang t4jam dan berbisa sepeti tebu, rebung, kambing dan beberapa jenis lagi. Ini kali pertama saya dis4ntau. Per1t, ped1h dan s4kit sangat, bagi yang pernah kena dia tau lah macamana rasanya.. kenangan yang menginsafkan 1996/97

Tahun 1997: Kesakitan akibat disntau berterusan dan m3ngganggu kerja dkwah saya. Sakit kedua lagi truk, ramai yg datang membantu di samping amalan tertentu, g4ngguan dalam rumah makin menjadi-jadi. Saya dibawa balik ke Kedah untuk berubat, doktor mengesahkan saya tiada sebarang sakit. Tahapnya sampai orang masjid datang baca Yasin.. saya redha apa jua ketentuan Allah. Suatu malam, saya bermimpi didatangi seorang ulama, memakai baju putih.. mengucapkan salam.. dipegangnya d4da saya dan dibaca beberapa p0tongan ayat Al Quran.

Dia kata esok ambik 7 benda ni dan mandi gosok seluruh badan.. Insyaallah katanya Allah bagi kesembvhan. Dalam mimpi itu saya dipertunjukkan dengan 6 orang yang buat sesuatu kat saya.. gambar mereka ditunjuk satu-satu.. saya tersedar dari tidur.. Masyaallah, mimpi apakah ini.. mimpi benar atau mainan? Siang esoknya sy gagahkan diri utk bercakap, minta disediakan 7 perkara itu, saya pun dimandikan dan saya masih ingat lebih 2 minggu saya terIantar, batuk keluar cecair merah, hanya boleh minum susu sahaja. Pagi saya mandi pada sebelah petangnya Alhamdulillah saya dah boleh duduk.. saya kata lapar.. nak nasi.. saya tengok orang sekeliling saya menang1s, saya minta nak pegang anak saya, syukur dah boleh ingat banyak benda.

Tahun 1998: Saya pindah dari rumah sewa ke rumah sendiri di Batu Gajah.. dalam sibuk dok angkat barang, datang suami isteri.. saya kenal mereka, orang kaya, orang hebat deme ni. Tiba-tiba suami dia peIuk saya, si isterinya menang1s.. dia kata “maafkan kami ustaz” berkali-kali diulang perkataan itu. Saya tanya “nape?” Dia jawab “kamilah yg menyih1r ustaz, kami berd0sa sangat-sangat pada Ustaz”

Saya tanya “kenapa buat kat saya mcm ni?” Dia jawab “Saya terasa bila ustaz tegur dalam kuliah tentang orang yg tak berjemaah dimasjid, saya ger4m, saya meny4mpah dgn kata-kata ustaz” Saya jawab takpe..Alhamdulillah, saya tak m4rah dan simpan dalam hati” Dia kata lagi “mereka berenam terlibat” “Enam orang?” saya terkejut..

Memang, saya kenal mereka kerana suami isteri inilah yg ditunjuk dalam mimpi saya itu. Saya sebut nama lagi empat org, dia mengaku betul, mereka yang buat saya. Saya cakap pesan pada mereka saya maafkan mereka. Sampai sekarang, kalau saya terserempak mereka berdua, si suami akan memeIuk saya.. satu keluarga rapat dan tiap-tiap tahun mereka datang beraya (hari raya) dengan bawa sekali anak menantu cucu.. langsung tiada dndam dihati, Alhamdulillah.

Tahun 2001: Ketika itu menjadi Imam di Masjid Al-Aulia, Ipoh. Tabiat saya ialah makan malam jam 6:30 petang.. bila saya 3 kali suap baru saya perasan ada banyak ulat di dalamnya, bergerak-gerak, MasyaAllah, bila saya buang ke lantai jadi nasi tapi dalam pinggan beruIat. Saya tanya isteri, ni nasi bila? Dia jawab baru masak. 3 hari berturut-turut sebelum itu tikar getah rumah saya diselak-selak sedangkan ada kusyen, meja makan dan almari kitab di atasnya. Ber0mbak macam ada orang mengibasnya.

Itulah permulaan sakit ketiga pada saya dan kali ini paling tervk, saya terlantar sebulan malah tak dapat mengingati orang di sekeliling saya. Sakitnya sangat kuat sehingga m3ngganggu keluarga.. berpuluh-puluh ustaz dan pengamal perubatan tradisional datang membantu. Ini pesan Dato’ Ismail kamus Saya ucapkan terima kasih kepada Dato’ Ismail kamus, Dato’ Syeikh Mohd Nor, Ustaz Che Leh. Ustaz Ridzuan yang tak ptus dan jemu membantu dan ribuan pelajar yang membuat solat hajat dan yang datang berubat dari seluruh negara.

Inilah kesakitan yang paling saya pernah alami hingga ke saat ini.. Mungkin tuan puan kata saya ni dok cerita pengalaman perib4di sahaja tapi saya ingin mengajak pada semua agar sabar dengan ujian dan mudah-mudahan Allah mengampuni d0sa kita. Kes4kitan pada 2001 adalah pengalaman yang sangat berharga kerana mend0rong saya mempelajari ilmu perubatan Islam secara lebih mendalam apabila Dato’ Ismail Kamus berkata pada saya…”Anta berubatlah akan diri anta sendiri..”

Temui bngkai anj1ng dalam rumah Alhamdulillah.. selepas sebulan tak bangun, tak boleh tidur, takde selera makan, hilang banyak ingatan, saya bangun dengan izin Allah… saya temui jawapannya bila saya dan sahabat saya dari Indonesia menemui b4ngkai anj1ng ditanam dalam halaman rumah… Apa jenis manusia ini… Apa saIah saya…??? Apapun yang baiknya saya dapat belajar banyak perkara dari ujian ini antaranya… Saya belajar perubatan Islam.. Kedua, saya dapat tahu mana kawan masa susah senang dan kawan masa kita senang sahaja.. Terima Kasih kawan dan sahabat yang tolong saya.- Ustaz Kazim Elias-infosebenar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *