Nekad nak beli pasukan bola sepak Kedah. Mengejutkan bila tiba tiba Kfa hantar satu srat ini pada Dato Aliff. Rupanya sampai macam ni sekali respon Kfa.

artis

ALOR SETAR: Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) sudah menghantar surat kepada ahli perniagaan, Datuk Aliff Syukri Kamarzaman bagi mempelawa beliau berunding mengenai hasrat membeli atau menaja pasukan Lang Merah.

Presidennya, Muhammad Sanusi Md. Nor berkata, surat itu ditandatangani oleh beliau dan dihantar kepada hartawan itu minggu lalu. “Apa yang KFA lakukan ini menunjukkan kita serius untuk berunding dengan sesiapa sahaja dan tidak mahu ia hanya menjadi tajuk di dada akhbar semata-mata.

“Kalau beliau mahu datang secara sukarela kita ucap Alhamdulillah tapi jika beliau mahukan sesuatu yang boleh kita beri, insya Allah kita usahakan tetapi kalau yang diminta itu sesuatu yang tak boleh diberikan, kita berhenti setakat itu sajalah,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di Wisma Darul Aman di sini, hari ini. Mengulas lanjut, Muhammad Sanusi, berkata pihaknya juga sudah berjumpa dengan ramai pihak yang berpotensi untuk menjadi penaja.

“Ada yang positif dan ada yang senyap begitu saja tetapi kita akan tetap teruskan perjuangan memantapkan pasukan ini,” katanya. NSTP sebelum ini melaporkan pengasas syarikat kosmetik terkenal, D’Herb Holdings itu mengakui masih berminat membeli skuad Lang Merah, sekali gus menjadi pemilik penuh pasukan Kedah seperti syarat penswastaan ditetapkan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

Selain Kedah yang menjadi negeri kelahiran isterinya, Aliff juga dikatakan sedang meneliti pasukan lain dengan kriteria utama adalah mempunyai jumlah penyokong yang ramai dan berpengaruh. Pada 2016, Aliff pernah dikaitkan untuk menaja pasukan sama namun perbincangan antara kedua-dua belah pihak akhirnya menemui jalan buntu. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @kucing media online

Sumber : BH

Nekad Nak Beli Pasukan Bola Sepak Kedah. Mengejutkan Ini Respon Dari Presiden KFA Bila Dato Aliff Syukri Nak Beli Pasukan Kedah.

Hasrat usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman untuk membeli pasukan bola sepak Kedah (KFA) disambut baik oleh Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor. Memetik laporan Sinar Harian, Muhammad Sanusi yang merupakan Presiden KFA menyatakan mereka sememangnya mengalu-alukan mana-mana hartawan dan usahawan berminat dengan pasukan itu untuk berunding dengan pihak pengurusan tertinggi.

“Kita alu-alukan mana-mana hartawan, usahawan dan sebagainya untuk berunding dengan KFA sama ada berminat untuk membeli ataupun menaja pasukan Kedah, kita akan pertimbangkan. “Jikalau beliau berminat, boleh datang bertemu dengan saya untuk berunding,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, setakat ini pihaknya ada berunding dengan beberapa pihak termasuklah sebuah koperasi yang mengemukakan tawaran dilihat baik untuk mengendalikan pasukan secara bersama. Muhammad Sanusi berkata, pihaknya menyambut baik hasrat mana-mana pihak dan akan mempertimbangkan cadangan terbaik untuk pasukan Kedah. “Lagipun Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) ada menasihatkan supaya tidak menerima tawaran yang merugikan, yang mana kita akan patuh dengan pandangan diberikan itu,” jelasnya lagi.

Aliff Syukri Nak Beli Pasukan Kedah

Terdahulu, Aliff memilih Kedah yang juga merupakan negeri kelahiran isterinya dan pada masa yang sama sedang meneliti pasukan lain dengan kriteria utama adalah mempunyai penyokong yang ramai dan berpengaruh. “Kalau boleh nak beli pasukan Kedah. Kalau JDT memang tak mampu. Rasanya itu saja yang ada pengaruh sangat kuat,” ujar Aliff kepada Arena Metro.

Pada 2016, usahawan dengan tagline Terlajak Laris itu pernah berhasrat untuk menaja pasukan Helang Merah namun rundingannya dengan KFA tidak berjaya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Kucing Media Online

Sumber : GEMPAK/ My Metro

Mengejutkan Pembantu Peribadi Dato Aliff Syukri Luah Perasaan Diberhentikan Kerja. Akhirnya Kak Mel Tampil Bersuara Lantang Bongkarkan Puncanya Buat Ramai Terkedu.

Pembantu peribadi usahawan kosmetik popular Datuk Seri Aliff Syukri, Melati Abdul Ghani tampil bersuara berhubung isu perkhidmatannya yang akan diberhentikan tidak lama lagi. Jelas Melati, 43, dia tidak kisah apabila diberhentikan dan menganggap rezekinya hanya setakat itu.

“Banyak sangat pertanyaan dan khabar angin yang tak betul kenapa saya berhenti. “Anda baca sendirilah saya malas nak cerita banyak. Kalau cerita dongeng mungkin boleh direka-reka dan seronok dibaca. “Saya tak kisah pun kena buang kerja sebab bagi saya, saya selalu yakin dengan rezeki Allah. “Allah taburkan rezeki luas di dunia ini tinggal kita rajin dan malas saja nak mencari,” tulisnya menerusi Instagram baru-baru ini.

Menerusi notis yang dimuat naik, Melati diberhentikan tugasnya di Aliff Syukri Legacy Sdn. Bhd. ekoran penurunan jualan yang menyebabkan kerugian syarikat. “Keadaan ekonomi yang tidak menentu dan kos perniagaan yang semakin meningkat menyebabkan syarikat mengalami kerugian,” maklum surat terbabit.

Perkhidmatan Melati bakal berakhir pada 5 Ogos 2020 selepas notis dikeluarkan sebulan sebelum. Keluh Melati, dia bagaimanapun tersinggung apabila ada pihak yang mempersoalkan punca dia diberhentikan. “Biasa, orang bawahan akan sentiasa dipandang bawah dan sentiasa dicampk kesalahan.

“Kadang-kadang kita ni orang bawahan nak tuntut hak kita pun masih dianggap salah. Yang ada duit sajalah yang tak salah. “Kita dah berikan yang terbaik, perkhidmatn bertahun-tahun yang terbaik, tanpa kira siang malam, penat lelah…

“Tapi bila kita tidak lagi diperlukan inilah risiko yang bakal kita hadapi. “Saya doakan kat luar sana kalau ada yang senasib dengan saya, korang jangan sedih atau putus asa,” tambahnya. Melati atau lebih mesra disapa Kak Mel antara pembantu peribadi yang paling lama berkhidmat dengan Aliff Syukri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : GEMPAK

Dah Penat Berniaga. Usahawan Kosmetik Aliff Syukri Nekad Nak Lakukan Ini Pula Untuk Realisasikan Impian Dia

Walaupun bergelar jutawan hasil perusahaan kosmetik dan barangan kecantikan, Datuk Aliff Syukri mengakui dirinya berasa penat dan letih untuk meneruskan legasi perniagaan yang diusahakannya selama ini. Sentiasa berdepan dengan cabaran dalam perniagaan, Aliff Syukri juga memberitahu pelbagai karenah dan perkara yang telah dilaluinya selama ini seperti pekerja pcah amnah, ditpu dan sebagainya.

Ujarnya lagi, memikirkan dirinya perlu berdepan dengan perangai manusia yang kadang-kadang suka mengambil kesempat, membuatkan dia merasa lelah dan rasa seperti ingin duduk di rumah saja. “Penat berniaga..bila kita buat bisnes, ada orang cuba ambil kesempatan, pekerja pecah amanah, ambil duit bertahun-tahun.

Malah ada yang siap memftnah dan memburuk-burukkan saya. Itu yang saya agak terkilan sampai terdetik nak duduk di rumah saja. Saya pun rasa nak suruh isteri uruskan bisnes kosmetik saja, saya malas nak ke depan dah,” Dia yang dihubungi Astro Gempak itu sebelum ini telah menyiarkan entri berbaur luahan perasaan di laman instagram miliknya.

Perusahaan yang dijalankannya hampir menjangkau 12 tahun itu  menurutnya telah membantu ramai orang dalam memperbaiki kehidupan mereka namun Datuk Aliff mengakui sering saja ‘belakang’ oleh golongan tertentu.

Dalam pada itu, dia turut mengucapkan ‘terima kasih’ kepada mereka di luar sana yang telah mengkhnati dirinya. Terkini, Datuk Aliff masih lagi menunggu siasata pihak polis mengenai isu pekerjanya yang pcah amanah baru-baru ini.-beautifulnra

Hanya orang yang perniagaan saje yang tahu. Akhirnya Dato Aliff Syukri tampil bongkarkan sesuatu tentang pernigaannya buat warganet terkedu. Tak sangka rupanya selama ni ini yang terjadi.

USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memberi bayangan tentang perniagaannya dan apa yang dimilikki nya sekarang adalah hasil usaha dirinya sendiri. Datuk Aliff Syukri bimbang dengan keadaan perniagaan sekarang dan amat sukar untuk mempertahankannya.

Datuk Aliff  Syukri meluahkan apa yang dibimbangkan dalam Instagram miliknya. Org selalu lihat.. bertapa indahnya apa yang saya miliki sekarang. Tapi org tidak pernah berfikir bertapa payahnya di tempat sekarang. Dan lagi susah untuk mempertahankannya…

kerana beribu mush nak milihat kita jatuh.. Ya Allah ya Tuhan ku engkau murahkanlah kalau rezeki aku, Kau jauhkanlah daripada orang-orang yang jahat yang ingin mengkhinti aku, yang mengambil yang berkata buruk tentang aku dan ingin menjatuhkan aku.

Ya Allah ya Tuhanku, semoga aku didekatkan dengan orang orang yang berhati ikhlas dan mulia utk aku belajar menjdinlebih baik. AMIN YA RAB. Sebelum ini Datuk Aliff Syukri terpalit rumah kemelut tangga bersama isterinya, Datin Seri Nur Shahida, sejak beberapa bulan lalu. Walau bagaimanapun, pasangan terkenal itu dilihat telah pun berdamai dan Shahida tidak dapat menahan kesedihan dan mengalirkan airmata, baru-baru ini.-IG Datuk Aliff Syukri

Datin Shahida Dedahkan Screenshot Whatsapp Yg Dihantar Suaminya. Tak Sangka Sampai Macam Tu Sekali Perangai Dato Aliff Syukri.

Siapa tidak kenal dengan pasangan usahawan selebriti popular penuh kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman dan Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid ini. Boleh dikatakan setiap hari ada sahaja cerita panas terutamanya tentang si suami.

Namun bukan sisi tidak elok atau kontroversi yang ingin dikongsikan di sini. Siapa sangka sedar tak sedar, nampaknya perkahwinan mereka  sudahpun menginjak tahun yang ke-11. Sewaktu Datuk Aliff Syukri sekarang berdepan dugaan hebat yang menguji kesabaran beliau berkenaan perselsihan dengan pihak produksi Gegar Vaganza, isterinya pula kini sedang berada di tanah suci bagi mengerjakan umrah.

Dalam perkongsian terkini oleh Datin Shahida, beliau telah memuat naik sebuah gambar ‘screen shot’ perbualan Whatsapp antara beliau dengan suami ”Nampak tak dia hantar laporan apa dia buat..takut kita jeles la tu..

Itu lah suami saya @aliffsyukriterlajaklarismana je dia pergi x perlu kita tanya dia sendiri lapor diri……Sbb dia dah diajar utk lapor diri oleh bonda tercinta dia @bondarozitaibrahim …….jadi lepas kahwin laporan bertukar tangan..” 

Begitulah entri yang ditulis oleh Datin Shahida berserta gambar di bawah; Rata-rata warganet memuji pasangan ini yang disifatkan sungguh romantik, malah paling mendapat pujian ialah Datuk Aliff Syukri kerana sifat suami penyayang yang ditonjolkan. ”ruzza_aisyah alhmdulillah…apa pn terbaik..suami contoh..xsmua suami sikap mcm tu datin..klu smua..alangkah indahnya..dunia. .moga datin dan dato kekal hingga ke jannah..ibu dato beri didikan yg terbaik dh..syukur..”

Begitulah komen seorang warganet yang memuji Datuk Aliff Syukri sebagai seorang suami contoh meskipun sibuk dengan urusan perniagaan namun tetap ada masa untuk ber’sayang-sayang’ dengan isteri. Terdahulu, pasangan bahagia ini tidak lokek bercerita tentang pengalaman romantis sewaktu mula-mula berkenalan,

berkawan dan akhirnya menjadi suami isteri. Kata Aliff menerusi kiriman Instagram, dia bagai tidak percaya wanita yang pada awalnya tidak mempunyai persefahaman dengannya itu akhirnya menjadi pasangan hidup. Aliff akui sukar untuknya menolak sekiranya itulah jodoh yang sudah ditetapkan Tuhan.

“11 tahun dulu.. dia sahabat saya dan kawan baik satu tempat kerja. Dulu masa jumpa mula-mula @shahidadherbs rasa tak boleh nak ‘ngam’ sebab dia pendiam dan tegas. Saya pula masuk air. Jadi macam tak sebulu sangat hanya kawan OK.

Lama-lama tu terasa sayang sebab kami rasa ada keserasian. Tu yang orang tua kata, jangan benci. Nanti suka.. hahahaha… padan muka,” tulis Aliff. Manakala Shahida pula berkongsi pengalaman sewaktu naik pelamin dengan Aliff. Kenyataan yang dimuatkan di kapsyen Instagram itu turut disertakan foto lengkap bersongket berwarna hijau pucuk pisang ketika hari bahagia mereka. 

“11 tahun lepas, warna ni tengah popular di sekitar majlis-majlis kahwin, sebab tu kita pakai baju warna ni. Alhamdulillah waktu ni dapat tajaan daripada Abang Mail dari Butik Pengantin Syahirah Rawang sebab dulu selalu jadi model butik dia. 

“Saya kahwin umur 22, @aliffsyukriterlajaklaris waktu tu umur 20 tahun. Macam tak percaya pula dah injak 11 tahun usia perkahwinan dan nak masuk empat cahaya mata campur Ameena dan Qayyum semua dah enam orang (ramai kan anak-anak saya),” tulis Shahida. 

Aliff yang disatukan dengan Nur Shahida pada 10 Ogos 2008, kini mempunyai tiga cahaya mata, Ammar Ahyan, 10, Qadejah El Zahra, 8, dan Ibraheem Adham, 6 tahun. Malah, mereka juga mengambil anak angkat, Ameena yang sudahpun mencecah umur 5 bulan dan Qayyum, tiga bulan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *