Tular tentang pelanggan tak puas hati dengan perkhidmatan di resort Dato Aliff Syukri. Sekali Dato Aliff tampil bongkarkan keadaan sebenar yang jadi masa dekat resort.

artis

Usahawan terkenal Datuk Seri Aliff Syukri tampil memberi penjelasan mengenai aduan seorang pelanggan yang tidak berpuas hati dengan perkhidmatan disediakan di tempat penginapan miliknya. Aliff Syukri menerusi posting di Instagram (IG), memuat naik rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang memaparkan sekumpulan pengunjung yang tidak menjaga etika ketika mengunjungi Sugeh Hill Resort yang terletak di Janda Baik, baru-baru ini.

Menerusi rakaman CCTV tersebut, Aliff Syukri mendkwa keluarga pemuda yang menularkan tentang rumah rehatnya itu tidak menjaga etika dan adab ketika berada di sana. Antara yang dipaparkan ialah beberapa orang kanak-kanak berlari di kawasan lobi, bermain tali skipping dan bola sepak termasuk makan di ruangan tersebut.

Menurut Aliff Syukri, lobi bukanlah tempat yang sesuai untuk melakukan semua aktiviti tersebut dan mengucapkan terima kasih kerana menegur kelemahan pihak pengurusan Sugeh Hill Resort. Dalam pada itu, Aliff Syukri turut memberitahu pekerja di tempat penginapan tersebut telah menegur keluarga berkenaan namun dibalas dengan kata-kata ksat oleh mereka.

“Assalamualaikum, terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih ke atas komen untuk resort saya dan ingin saya maklumkan resort saya ini baru beroperasi dalam beberapa bulan sahaja. “Di sini saya ingin kongsikan juga keadaan sebenar yang berlaku. Di sini kita lihat etika yang kurang manis apabila kanak-kanak dibiarkan berlari-lari bermain di belakang kaunter, makan di lobi saya.

“Kan sudah disediakan kafe, tempat bermain seperti padang dan ruang legar yang lebih sesuai. Dan saya rasa baring, makan bawak periuk tidak sesuai dilakukan di lobi. “Anda lihat sendiri seorang wanita bermain skipping di lobi saya dan kami sudah memaklumkan ini bukan tempat permainan.

“Kerusi sofa semua dialihkan tanpa meminta kebenaran kami. Secara jujurnya sukar untuk saya ungkapkan tetapi bila dah jadi macam ni saya terpaksa juga berkongsi tentang kumpulan ini yang mereka buat lobi seperti rumah mereka.

“Yang paling menyedihkan siap main bola sepak ya…Siap masuk ke ruangan kaunter utama saya…,” katanya ksal. Dalam pada itu, Aliff Syukri turut merakam komen beberapa penginap di rumah rehat beliau dan rata-ratanya berpuas hati dengan perkhidmatan diberikan.

Terdahulu seorang atlet ‘freerunner’ profesional, Abudi Alsagoff mendkwa menerima ugutan selepas mengkritik tempat penginapan milik seorang usahawan kosmetik terkenal yang bergelar Datuk. Perkara berkenaan dikongsi Abudi menerusi sebuah posting di Facebooknya.

Menurutnya, kejadian berlaku ketika dia bersama keluarganya bercuti ke penginapan tersebut baru-baru ini. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Like Page Kami Juga Di Facebook @Kucing Media Online

Sumber : GEMPAK

Nekad Nak Beli Pasukan Bola Sepak Kedah. Mengejutkan Ini Respon Dari Presiden KFA Bila Dato Aliff Syukri Nak Beli Pasukan Kedah.

Hasrat usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman untuk membeli pasukan bola sepak Kedah (KFA) disambut baik oleh Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor. Memetik laporan Sinar Harian, Muhammad Sanusi yang merupakan Presiden KFA menyatakan mereka sememangnya mengalu-alukan mana-mana hartawan dan usahawan berminat dengan pasukan itu untuk berunding dengan pihak pengurusan tertinggi.

“Kita alu-alukan mana-mana hartawan, usahawan dan sebagainya untuk berunding dengan KFA sama ada berminat untuk membeli ataupun menaja pasukan Kedah, kita akan pertimbangkan. “Jikalau beliau berminat, boleh datang bertemu dengan saya untuk berunding,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, setakat ini pihaknya ada berunding dengan beberapa pihak termasuklah sebuah koperasi yang mengemukakan tawaran dilihat baik untuk mengendalikan pasukan secara bersama. Muhammad Sanusi berkata, pihaknya menyambut baik hasrat mana-mana pihak dan akan mempertimbangkan cadangan terbaik untuk pasukan Kedah. “Lagipun Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) ada menasihatkan supaya tidak menerima tawaran yang merugikan, yang mana kita akan patuh dengan pandangan diberikan itu,” jelasnya lagi.

Aliff Syukri Nak Beli Pasukan Kedah

Terdahulu, Aliff memilih Kedah yang juga merupakan negeri kelahiran isterinya dan pada masa yang sama sedang meneliti pasukan lain dengan kriteria utama adalah mempunyai penyokong yang ramai dan berpengaruh. “Kalau boleh nak beli pasukan Kedah. Kalau JDT memang tak mampu. Rasanya itu saja yang ada pengaruh sangat kuat,” ujar Aliff kepada Arena Metro.

Pada 2016, usahawan dengan tagline Terlajak Laris itu pernah berhasrat untuk menaja pasukan Helang Merah namun rundingannya dengan KFA tidak berjaya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @Kucing Media Online

Sumber : GEMPAK/ My Metro

Mengejutkan Pembantu Peribadi Dato Aliff Syukri Luah Perasaan Diberhentikan Kerja. Akhirnya Kak Mel Tampil Bersuara Lantang Bongkarkan Puncanya Buat Ramai Terkedu.

Pembantu peribadi usahawan kosmetik popular Datuk Seri Aliff Syukri, Melati Abdul Ghani tampil bersuara berhubung isu perkhidmatannya yang akan diberhentikan tidak lama lagi. Jelas Melati, 43, dia tidak kisah apabila diberhentikan dan menganggap rezekinya hanya setakat itu.

“Banyak sangat pertanyaan dan khabar angin yang tak betul kenapa saya berhenti. “Anda baca sendirilah saya malas nak cerita banyak. Kalau cerita dongeng mungkin boleh direka-reka dan seronok dibaca. “Saya tak kisah pun kena buang kerja sebab bagi saya, saya selalu yakin dengan rezeki Allah. “Allah taburkan rezeki luas di dunia ini tinggal kita rajin dan malas saja nak mencari,” tulisnya menerusi Instagram baru-baru ini.

<>

Menerusi notis yang dimuat naik, Melati diberhentikan tugasnya di Aliff Syukri Legacy Sdn. Bhd. ekoran penurunan jualan yang menyebabkan kerugian syarikat. “Keadaan ekonomi yang tidak menentu dan kos perniagaan yang semakin meningkat menyebabkan syarikat mengalami kerugian,” maklum surat terbabit.

Perkhidmatan Melati bakal berakhir pada 5 Ogos 2020 selepas notis dikeluarkan sebulan sebelum. Keluh Melati, dia bagaimanapun tersinggung apabila ada pihak yang mempersoalkan punca dia diberhentikan. “Biasa, orang bawahan akan sentiasa dipandang bawah dan sentiasa dicampk kesalahan.

“Kadang-kadang kita ni orang bawahan nak tuntut hak kita pun masih dianggap salah. Yang ada duit sajalah yang tak salah. “Kita dah berikan yang terbaik, perkhidmatn bertahun-tahun yang terbaik, tanpa kira siang malam, penat lelah…

“Tapi bila kita tidak lagi diperlukan inilah risiko yang bakal kita hadapi. “Saya doakan kat luar sana kalau ada yang senasib dengan saya, korang jangan sedih atau putus asa,” tambahnya. Melati atau lebih mesra disapa Kak Mel antara pembantu peribadi yang paling lama berkhidmat dengan Aliff Syukri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : GEMPAK

Dah Penat Berniaga. Usahawan Kosmetik Aliff Syukri Nekad Nak Lakukan Ini Pula Untuk Realisasikan Impian Dia

Walaupun bergelar jutawan hasil perusahaan kosmetik dan barangan kecantikan, Datuk Aliff Syukri mengakui dirinya berasa penat dan letih untuk meneruskan legasi perniagaan yang diusahakannya selama ini. Sentiasa berdepan dengan cabaran dalam perniagaan, Aliff Syukri juga memberitahu pelbagai karenah dan perkara yang telah dilaluinya selama ini seperti pekerja pcah amnah, ditpu dan sebagainya.

Ujarnya lagi, memikirkan dirinya perlu berdepan dengan perangai manusia yang kadang-kadang suka mengambil kesempat, membuatkan dia merasa lelah dan rasa seperti ingin duduk di rumah saja. “Penat berniaga..bila kita buat bisnes, ada orang cuba ambil kesempatan, pekerja pecah amanah, ambil duit bertahun-tahun.

Malah ada yang siap memftnah dan memburuk-burukkan saya. Itu yang saya agak terkilan sampai terdetik nak duduk di rumah saja. Saya pun rasa nak suruh isteri uruskan bisnes kosmetik saja, saya malas nak ke depan dah,” Dia yang dihubungi Astro Gempak itu sebelum ini telah menyiarkan entri berbaur luahan perasaan di laman instagram miliknya.

Perusahaan yang dijalankannya hampir menjangkau 12 tahun itu  menurutnya telah membantu ramai orang dalam memperbaiki kehidupan mereka namun Datuk Aliff mengakui sering saja ‘belakang’ oleh golongan tertentu.

Dalam pada itu, dia turut mengucapkan ‘terima kasih’ kepada mereka di luar sana yang telah mengkhnati dirinya. Terkini, Datuk Aliff masih lagi menunggu siasata pihak polis mengenai isu pekerjanya yang pcah amanah baru-baru ini.-beautifulnra

Hanya orang yang perniagaan saje yang tahu. Akhirnya Dato Aliff Syukri tampil bongkarkan sesuatu tentang pernigaannya buat warganet terkedu. Tak sangka rupanya selama ni ini yang terjadi.

USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memberi bayangan tentang perniagaannya dan apa yang dimilikki nya sekarang adalah hasil usaha dirinya sendiri. Datuk Aliff Syukri bimbang dengan keadaan perniagaan sekarang dan amat sukar untuk mempertahankannya.

Datuk Aliff  Syukri meluahkan apa yang dibimbangkan dalam Instagram miliknya. Org selalu lihat.. bertapa indahnya apa yang saya miliki sekarang. Tapi org tidak pernah berfikir bertapa payahnya di tempat sekarang. Dan lagi susah untuk mempertahankannya…

kerana beribu mush nak milihat kita jatuh.. Ya Allah ya Tuhan ku engkau murahkanlah kalau rezeki aku, Kau jauhkanlah daripada orang-orang yang jahat yang ingin mengkhinti aku, yang mengambil yang berkata buruk tentang aku dan ingin menjatuhkan aku.

Ya Allah ya Tuhanku, semoga aku didekatkan dengan orang orang yang berhati ikhlas dan mulia utk aku belajar menjdinlebih baik. AMIN YA RAB. Sebelum ini Datuk Aliff Syukri terpalit rumah kemelut tangga bersama isterinya, Datin Seri Nur Shahida, sejak beberapa bulan lalu. Walau bagaimanapun, pasangan terkenal itu dilihat telah pun berdamai dan Shahida tidak dapat menahan kesedihan dan mengalirkan airmata, baru-baru ini.-IG Datuk Aliff Syukri

Datin Shahida Dedahkan Screenshot Whatsapp Yg Dihantar Suaminya. Tak Sangka Sampai Macam Tu Sekali Perangai Dato Aliff Syukri.

Siapa tidak kenal dengan pasangan usahawan selebriti popular penuh kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman dan Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid ini. Boleh dikatakan setiap hari ada sahaja cerita panas terutamanya tentang si suami.

Namun bukan sisi tidak elok atau kontroversi yang ingin dikongsikan di sini. Siapa sangka sedar tak sedar, nampaknya perkahwinan mereka  sudahpun menginjak tahun yang ke-11. Sewaktu Datuk Aliff Syukri sekarang berdepan dugaan hebat yang menguji kesabaran beliau berkenaan perselsihan dengan pihak produksi Gegar Vaganza, isterinya pula kini sedang berada di tanah suci bagi mengerjakan umrah.

Dalam perkongsian terkini oleh Datin Shahida, beliau telah memuat naik sebuah gambar ‘screen shot’ perbualan Whatsapp antara beliau dengan suami ”Nampak tak dia hantar laporan apa dia buat..takut kita jeles la tu..

Itu lah suami saya @aliffsyukriterlajaklarismana je dia pergi x perlu kita tanya dia sendiri lapor diri……Sbb dia dah diajar utk lapor diri oleh bonda tercinta dia @bondarozitaibrahim …….jadi lepas kahwin laporan bertukar tangan..” 

Begitulah entri yang ditulis oleh Datin Shahida berserta gambar di bawah; Rata-rata warganet memuji pasangan ini yang disifatkan sungguh romantik, malah paling mendapat pujian ialah Datuk Aliff Syukri kerana sifat suami penyayang yang ditonjolkan. ”ruzza_aisyah alhmdulillah…apa pn terbaik..suami contoh..xsmua suami sikap mcm tu datin..klu smua..alangkah indahnya..dunia. .moga datin dan dato kekal hingga ke jannah..ibu dato beri didikan yg terbaik dh..syukur..”

Begitulah komen seorang warganet yang memuji Datuk Aliff Syukri sebagai seorang suami contoh meskipun sibuk dengan urusan perniagaan namun tetap ada masa untuk ber’sayang-sayang’ dengan isteri. Terdahulu, pasangan bahagia ini tidak lokek bercerita tentang pengalaman romantis sewaktu mula-mula berkenalan,

berkawan dan akhirnya menjadi suami isteri. Kata Aliff menerusi kiriman Instagram, dia bagai tidak percaya wanita yang pada awalnya tidak mempunyai persefahaman dengannya itu akhirnya menjadi pasangan hidup. Aliff akui sukar untuknya menolak sekiranya itulah jodoh yang sudah ditetapkan Tuhan.

“11 tahun dulu.. dia sahabat saya dan kawan baik satu tempat kerja. Dulu masa jumpa mula-mula @shahidadherbs rasa tak boleh nak ‘ngam’ sebab dia pendiam dan tegas. Saya pula masuk air. Jadi macam tak sebulu sangat hanya kawan OK.

Lama-lama tu terasa sayang sebab kami rasa ada keserasian. Tu yang orang tua kata, jangan benci. Nanti suka.. hahahaha… padan muka,” tulis Aliff. Manakala Shahida pula berkongsi pengalaman sewaktu naik pelamin dengan Aliff. Kenyataan yang dimuatkan di kapsyen Instagram itu turut disertakan foto lengkap bersongket berwarna hijau pucuk pisang ketika hari bahagia mereka. 

“11 tahun lepas, warna ni tengah popular di sekitar majlis-majlis kahwin, sebab tu kita pakai baju warna ni. Alhamdulillah waktu ni dapat tajaan daripada Abang Mail dari Butik Pengantin Syahirah Rawang sebab dulu selalu jadi model butik dia. 

“Saya kahwin umur 22, @aliffsyukriterlajaklaris waktu tu umur 20 tahun. Macam tak percaya pula dah injak 11 tahun usia perkahwinan dan nak masuk empat cahaya mata campur Ameena dan Qayyum semua dah enam orang (ramai kan anak-anak saya),” tulis Shahida. 

Aliff yang disatukan dengan Nur Shahida pada 10 Ogos 2008, kini mempunyai tiga cahaya mata, Ammar Ahyan, 10, Qadejah El Zahra, 8, dan Ibraheem Adham, 6 tahun. Malah, mereka juga mengambil anak angkat, Ameena yang sudahpun mencecah umur 5 bulan dan Qayyum, tiga bulan.

Lepas Dato Aliff Syukri Umumkan Yang Dia Telah Kembali Ke Pangkuan Isterinya Tiba Tiba Zarina Zainuddin Masuk Komen.

USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memberi bayangan hubungan rumah tangganya dengan isteri Datin Seri Nur Shahidah sudah kembali pulih. Menurut Aliff, selama empat bulan berjauhan dengan isteri dan anak-anak membuatkan dia mula menyedari kekurangan diri dan memilih untuk kembali semula bersama keluarga.

“Rindu sangat nak peluk anak saya Raudah… lama saya menyepi, bukan merajuk cuma muhasabah diri untuk menjadi manusia yang soleh, menghargai, matang, dan apa yang saya perlukan dalam hidup. “Empat bulan berjauhan dari anak di sisi kosong sebenarnya hidup saya dan saya buang ego kembali ke pangkuan keluarga.

“Doakan saya dan keluarga dapat bahagia semula. I’m back!,” katanya menerusi InstagramAliff Syukri berkongsi mengenai hal rumah tangga dan keluarganya di Instagram. Sementara itu, penyanyi lagu Cuba Bahagia ini berkata isu rumah tangga yang berlaku sebelum ini bukanlah gimik yang sengaja dicipta.

Ujarnya, sudah menjadi asam garam dalam sesebuah perhubungan pasti adanya ujian dan cabaran. “Apa yang berlaku bukan gimik untuk meraih publisiti tapi saya seperti orang biasa yang ada pasang surut dalam rumahtangga.

“Jujurnya bukan satu benda yang senang untuk saya lalui tetapi syukur alhamdulillah keluarga, Allah adalah keutamaan saya dan saya ingin menjadi seorang Alif Syukri yang baru yang lebih matang dan menghargai semua orang terutamanya isteri, famili, mak saya serta keluarga. 

Aliff sedar isteri dan keluarga penting dalam hidupnya. “Saya sedar keluarga adalah segalanya dan Ramadan ini memberi erti yang besar pada saya,” katanya. Awal Mac lalu, pergol4kan Aliff Syukri dan isteri Nur Shahida menjadi perbualan hangat warganet lebih-lebih lagi apabila mereka dikatakan saling tidak mengikuti akaun Instagram masing-masing.

Lebih menguatkan spekulasi apabila Rozita pula dilihat ‘unfollow’ menantunya seakan-akan memberi bayangan ada krisis dalam perhubungan mereka. Dalam masa sama, Aliff turut mengakui hubungan rumah tangganya sedang berdepan pergolakan apabila memuat naik surat permohonan perpisahan di laman sosial baru-baru ini. Bagaimanapun, dia tidak dapat mengulas mengenai perkara itu berikutan tuntutan perpisahan berkenaan dibuat oleh isterinya.-mstar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *