Fasha Sandha dedah alasan anak halang berlakon sebab yang satu ini raih perhatian ramai

artis

Sebagai selebriti, setiap kali kemana-mana pasti akan menjadi perhatian ramai. Dek kerana kasihan melihat ibunya melayan peminat yang ingin bergambar, Fasha Sandha berkata anak sulungnya meminta dia berhenti berlakon.

Menerusi Instagram, Fasha berkongsikan video anak lelakinya, Putra Rayfal meluahkan rasa kurang selesa apabila ibunya yang sedang sarat hamil terpaksa berdiri berulang kali kerana mahu bergambar dengan peminat. Dalam video tersebut, Rayfal meminta ibunya berhenti berlakon dan tidak mahu lagi menjadi orang terkenal. Fasha berkata sudah lama rupanya anaknya itu menyimpan perasaan tersebut.

“Kisah beberapa hari lalu, sebenarnya keluarkan handphone untuk nak ambik gambar food. Tiba ada beberapa orang datang ke meja untuk ambik gambar dengan ibu, lepas dah ambik gambar. “Tiba-tiba anak sulung ibu ni luah perasaan dia, suruh kita stop acting sebab kesian ibu selalu kena berdiri untuk ambik gambar di meja makan. Rupanya dah lama dia dah simpan perasaan ni, baru nak luahkan,” tulisnya.

Bagaimanapun, Fasha memberitahu lakonan merupakan minatnya dan mengakui rindu untuk kembali ke set penggambaran sepanjang tempoh sembilan bulan kehamilan. Fasha turut sebak anaknya baru tujuh tahun tetapi ambil berat akan dirinya.

“Lakonan adalah saya sayang. Hampir 9 bulan berehat dari set pengambaran, adakalanya rindu nak masuk set balik sayang. Anak yang suruh berhenti berlakon. Camana ni?,” tulisnya. Diruangan komen, rata-rata warganet memuji Rayfal kerana masih di usia kecil sudah menunjukkan sikap tanggungjawab menjaga ibunya. warganet turut mengusik dengan mengatakan, mana boleh Fasha berhenti berlakon kerana ramai yang akan rindukan lakonan hebatnya nanti.

Fasha Sandha tetap gementar nak bersalin kali ketiga

Selepas dua kali mengalami kehilangan kandungan, pelakon popular Fasha Sandha yang kini hamil lapan bulan mengakui masih dilema untuk melalui proses bersalin. Fasha berkata, walaupun pernah melahirkan dua anak sebelum ini, namun perasaan gemuruh dan takut masih ada dalam dirinya.

“Kandungan saya kini sudah berusia lapan bulan dan doktor sudah suruh saya bersedia bulan depan. Walaupun pernah melahirkan dua anak, saya tetap rasa gementar dan dilema kerana kali terakhir saya melahirkan anak adalah sekitar enam tahun lalu. “Lagipun pengalaman kehilangan kandungan membuatkan saya amat dilema. Barang kelengkapan masih belum dibeli kerana kebetulan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sebelum ni. Insya-Allah minggu depan baru nak mula beli barangan untuk bayi perempuan kami,” katanya.

Menurut Fasha, pengalaman dua kali kehilangan kandungan menerusi perkahwinannya dengan pelakon Aidil Aziz membuatkan dia lebih berhati-hati dan sentiasa berdoa kepada Allah. “Saya mengikut segala nasihat doktor iaitu lebihkan makan suplemen,  kurangkan pergerakan pada trimester pertama serta berdoa dan tawakal agar kandungan ini selamat sehingga dilahirkan,” katanya.

Fasha berkahwin dengan Aidil pada 3 Mac tahun lalu dan kehamilan ini adalah bayi pertama mereka selepas kehilangan kandungan sebanyak dua kali. Menerusi perkahwinan pertamanya, Fasha mempunyai dua orang anak iaitu Putra Rayfal Ramli, 7, dan Putri Raysha Jemyma, 6.

Sementara itu, Fasha mengakui teruja apabila YouTuber sensasi, S Pavitra menyukai drama lakonannya dan meminatinya. “Pada mulanya agak terkejut sebab jarang sekali penonton berbangsa India mengikuti drama-drama lakonan dan menjiwai watak yang saya bawakan. Saya amat menghargainya,” katanya.

“Dahlah mahal, busuk tak berkualiti!” – Fasha Sandha kecewa bantal dibeli secara online indah khabar dari rupa

Pelakon Fasha Sandha kecewa apabila barangan yang dipesan melalui satu portal membeli-belah dalam talian tidak sama seperti yang diharapkan.Menurut Fasha, bantal khas untuk ibu mengandung yang dibeli tidak berkualiti dan indah khabar dari rupa. “Realiti dan jangkaan… memandangkan dah masuk third trimester, badan mula lenguh dan perlukan bantal ini.

“Hari ini baru terima maternity pillow yang dibeli mahal sungguh, sungguhlah busuk, qualiti tak berapa bagus. “Aduh! Tak baik tau buat sesuatu yang tidak elok kepada orang kan? Tak apalah kita maafkan, walaupun kita baru lepas menangis kesedihan, dah la menunggu tiga minggu baru sampai,” katanya.

Fasha kecewa bantal yang dibeli berbeza daripada katalog gambar portal berkenaan. Isteri kepada pelakon Aidil Aziz ini berkongsi rasa terkilannya itu menerusi Instagram pada Sabtu lalu. Perkongsian Fasha itu mengundang pelbagai reaksi daripada peminat termasuklah rakan artis antaranya Faradhiya.

“Kebanyakan mereka yang jual online ni memang standard macam ni je. Saya jenis tak beli barang online tapi sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ni terjebak beli dua tiga kali. “Semua yang sampai tak seperti digambarkan… jadi tiada lagi beli online, banyak sangat menyampaikan sesuatu yang tidak benar, sedih dengan manusia-manusia macam ni, tak berkat berniaga,” komen Faradhiya.

Fasha Sandha hamil

Pelakon popular, Fasha Sandha mengesahkan dirinya hamil tetapi tidak akan berkongsi usia kandungan. Fasha, 35, atau nama sebenarnya Nur Fasha Sandha Hassan berkata, pengalaman mengalami kehilangan kandungan pada Jun lalu membuatkan dirinya masih dilema. “Maaf, sama seperti dulu, saya masih tidak mahu komen mengenai usia kehamilan saya. Minta peminat doakan yang baik-baik.

“Pengalaman beberapa kali pernah kehilangan kandungan dulu membuatkan saya kurang bercakap mengenai perkara ini. Saya masih dilema atas pengalaman lalu. “Apa pun, terima kasih kerana ramai yang mendoakan saya dan suami cepat dikurniakan anak,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Fasha, dia sedang berehat daripada terbabit dalam penggambaran drama. “Saya sedang berehat seketika daripada berlakon dan hanya fokus dalam komitmen untuk promosi drama dan sebagai duta,” katanya. Terdahulu, Fasha yang berkahwin dengan pelakon, Aidil Aziz pada Mac lalu berkongsi berita kehamilan pada Mei.

Namun, Fasha diberitakan mengalami kehilangan kandungan selepas pulang daripada berhari raya di rumah keluarga mentua di Rembau, Negeri Sembilan. Sekali lagi, pada November lalu Fasha dikhabarkan hamil. Bagaimanapun, dia yang ditemui pada sebuah acara tidak mengesah atau menafikan perkara itu. Menerusi perkahwinan pertamanya, bintang jelita itu dikurniakan dua anak, Putra Rayfal Ramli 7, dan Putri Raysha Jemyma, 5.

Hamil tak halang Fasha berpuasa

Keputusannya membuatkan warganet tertanya adakah pelakon filem Berlari Ke Langit itu terlalu kuat untuk berpuasa, sedangkan sarat mengandung anak hasil perkongsian hidup bersama suami yang juga pelakon, Aidil Aziz. Fasha berkongsi perkara itu di Instagram (IG) Story.

“Diakui, ada ramai yang menghantar mesej langsung (DM) bertanya saya kuat ke berpuasa ketika hamil. Alhamdulilah, saya masih kuat. “Sudah lima kali saya berpuasa sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. “Saya ambil ruang duduk di rumah untuk berpuasa sunat dan ganti,” katanya.

Fasha berkata, awalnya, doktor tidak mengizinkannya berpuasa ketika ini. Kerana, kemungkinan berlaku dehidrasi, ia tak bagus sewaktu hamil. “Saya pula pernah mempunyai sejarah kehilangan kandungan sebelum ini. Jadi, saya kena lebih berhati-hati. Makan makanan tambahan, ubat dan vitamin semua kena ikut waktu yang ditetapkan,” kongsinya. Ibu kepada dua cahaya mata itu bagaimanapun bersyukur hasrat berpuasa disokong suami yang turut berpuasa.

“Suami izinkan saya berpuasa dengan syarat melakukannya secara berselang seli. Ikutkan nak puasa berturut-turut. Tetapi, tak mengapalah saya kena ikut juga nasihat Aidil,” kongsinya lagi. Menerusi coretan di IG Story itu, pemenang trofi Pelakon Wanita Terbaik (Drama), Anugerah Skrin 2017 itu melafazkan janji kepada doktor untuk terus kuat.

“Maaf doktor. Saya janji akan kuat. Anak perempuan yang dikandung ini pun kuat. Alhamdulillah. “Seronok dapat berpuasa ketika berkurung di rumah ini. Selain meluangkan masa dengan aktiviti berfaedah dengan keluarga, saya dapat menjaga pemakanan dan mengawal percakapan. “Rasa nak berang kepada orang lain pun dikawal. Alhamdulillah,” kongsinya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *