Hanya orang yang perniagaan saje yang tahu. Akhirnya Dato Aliff Syukri tampil bongkarkan sesuatu tentang pernigaannya buat warganet terkedu. Tak sangka rupanya selama ni ini yang terjadi.

artis

USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memberi bayangan tentang perniagaannya dan apa yang dimilikki nya sekarang adalah hasil usaha dirinya sendiri. Datuk Aliff Syukri bimbang dengan keadaan perniagaan sekarang dan amat sukar untuk mempertahankannya. Datuk Aliff  Syukri meluahkan apa yang dibimbangkan dalam Instagram miliknya.

Org selalu lihat.. bertapa indahnya apa yang saya miliki sekarang. Tapi org tidak pernah berfikir bertapa payahnya di tempat sekarang. Dan lagi susah untuk mempertahankannya… kerana beribu musvh nak milihat kita jatuh.. Ya Allah ya Tuhan ku engkau murahkanlah kalau rezeki aku, Kau jauhkanlah daripada orang-orang yang jahat yang ingin mengkhi4nti aku, yang mengambil yang berkata buruk tentang aku dan ingin menjatuhkan aku.

Ya Allah ya Tuhanku, semoga aku didekatkan dengan orang orang yang berhati ikhlas dan mulia utk aku belajar menjdinlebih baik. AMIN YA RAB. Sebelum ini Datuk Aliff Syukri terpalit rumah kemelut tangga bersama isterinya, Datin Seri Nur Shahida, sejak beberapa bulan lalu.

Walau bagaimanapun, pasangan terkenal itu dilihat telah pun berdamai dan Shahida tidak dapat menahan kesedihan dan mengalirkan airmata, baru-baru ini.

Sumber : IG Datuk Aliff Syukri

Datin Shahida Dedahkan Screenshot Whatsapp Yg Dihantar Suaminya. Tak Sangka Sampai Macam Tu Sekali Perangai Dato Aliff Syukri.

Siapa tidak kenal dengan pasangan usahawan selebriti popular penuh kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman dan Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid ini. Boleh dikatakan setiap hari ada sahaja cerita panas terutamanya tentang si suami.

Namun bukan sisi tidak elok atau kontroversi yang ingin dikongsikan di sini. Siapa sangka sedar tak sedar, nampaknya perkahwinan mereka  sudahpun menginjak tahun yang ke-11. Sewaktu Datuk Aliff Syukri sekarang berdepan dugaan hebat yang menguji kesabaran beliau berkenaan perselisihan dengan pihak produksi Gegar Vaganza, isterinya pula kini sedang berada di tanah suci bagi mengerjakan umrah.

Dalam perkongsian terkini oleh Datin Shahida, beliau telah memuat naik sebuah gambar ‘screen shot’ perbualan Whatsapp antara beliau dengan suami ”Nampak tak dia hantar laporan apa dia buat..takut kita jeles la tu..

Itu lah suami saya @aliffsyukriterlajaklarismana je dia pergi x perlu kita tanya dia sendiri lapor diri……Sbb dia dah diajar utk lapor diri oleh bonda tercinta dia @bondarozitaibrahim …….jadi lepas kahwin laporan bertukar tangan..”

Begitulah entri yang ditulis oleh Datin Shahida berserta gambar di bawah; Rata-rata warganet memuji pasangan ini yang disifatkan sungguh romantik, malah paling mendapat pujian ialah Datuk Aliff Syukri kerana sifat suami penyayang yang ditonjolkan.

”ruzza_aisyah alhmdulillah…apa pn terbaik..suami contoh..xsmua suami sikap mcm tu datin..klu smua..alangkah indahnya..dunia. .moga datin dan dato kekal hingga ke jannah..ibu dato beri didikan yg terbaik dh..syukur..”

Begitulah komen seorang warganet yang memuji Datuk Aliff Syukri sebagai seorang suami contoh meskipun sibuk dengan urusan perniagaan namun tetap ada masa untuk ber’sayang-sayang’ dengan isteri. Terdahulu, pasangan bahagia ini tidak lokek bercerita tentang pengalaman romantis sewaktu mula-mula berkenalan, berkawan dan akhirnya menjadi suami isteri.

Kata Aliff menerusi kiriman Instagram, dia bagai tidak percaya wanita yang pada awalnya tidak mempunyai persefahaman dengannya itu akhirnya menjadi pasangan hidup. Aliff akui sukar untuknya menolak sekiranya itulah jodoh yang sudah ditetapkan Tuhan.

“11 tahun dulu.. dia sahabat saya dan kawan baik satu tempat kerja. Dulu masa jumpa mula-mula @shahidadherbs rasa tak boleh nak ‘ngam’ sebab dia pendiam dan tegas. Saya pula masuk air. Jadi macam tak sebulu sangat hanya kawan OK. Lama-lama tu terasa sayang sebab kami rasa ada keserasian. Tu yang orang tua kata, jangan benci. Nanti suka.. hahahaha… padan muka,” tulis Aliff.

Manakala Shahida pula berkongsi pengalaman sewaktu naik pelamin dengan Aliff. Kenyataan yang dimuatkan di kapsyen Instagram itu turut disertakan foto lengkap bersongket berwarna hijau pucuk pisang ketika hari bahagia mereka.

“11 tahun lepas, warna ni tengah popular di sekitar majlis-majlis kahwin, sebab tu kita pakai baju warna ni. Alhamdulillah waktu ni dapat tajaan daripada Abang Mail dari Butik Pengantin Syahirah Rawang sebab dulu selalu jadi model butik dia.

“Saya kahwin umur 22, @aliffsyukriterlajaklaris waktu tu umur 20 tahun. Macam tak percaya pula dah injak 11 tahun usia perkahwinan dan nak masuk empat cahaya mata campur Ameena dan Qayyum semua dah enam orang (ramai kan anak-anak saya),” tulis Shahida.

Aliff yang disatukan dengan Nur Shahida pada 10 Ogos 2008, kini mempunyai tiga cahaya mata, Ammar Ahyan, 10, Qadejah El Zahra, 8, dan Ibraheem Adham, 6 tahun. Malah, mereka juga mengambil anak angkat, Ameena yang sudahpun mencecah umur 5 bulan dan Qayyum, tiga bulan.

Lepas Dato Aliff Syukri Umumkan Yang Dia Telah Kembali Ke Pangkuan Isterinya Tiba Tiba Zarina Zainuddin Masuk Komen.

USAHAWAN kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memberi bayangan hubungan rumah tangganya dengan isteri Datin Seri Nur Shahidah sudah kembali pulih. Menurut Aliff, selama empat bulan berjauhan dengan isteri dan anak-anak membuatkan dia mula menyedari kekurangan diri dan memilih untuk kembali semula bersama keluarga.

“Rindu sangat nak peluk anak saya Raudah… lama saya menyepi, bukan merajuk cuma muhasabah diri untuk menjadi manusia yang soleh, menghargai, matang, dan apa yang saya perlukan dalam hidup. “Empat bulan berjauhan dari anak di sisi kosong sebenarnya hidup saya dan saya buang ego kembali ke pangkuan keluarga.

“Doakan saya dan keluarga dapat bahagia semula. I’m back!,” katanya menerusi InstagramAliff Syukri berkongsi mengenai hal rumah tangga dan keluarganya di Instagram. Sementara itu, penyanyi lagu Cuba Bahagia ini berkata isu rumah tangga yang berlaku sebelum ini bukanlah gimik yang sengaja dicipta.

Ujarnya, sudah menjadi asam garam dalam sesebuah perhubungan pasti adanya ujian dan cabaran. “Apa yang berlaku bukan gimik untuk meraih publisiti tapi saya seperti orang biasa yang ada pasang surut dalam rumahtangga.

“Jujurnya bukan satu benda yang senang untuk saya lalui tetapi syukur alhamdulillah keluarga, Allah adalah keutamaan saya dan saya ingin menjadi seorang Alif Syukri yang baru yang lebih matang dan menghargai semua orang terutamanya isteri, famili, mak saya serta keluarga.

Aliff sedar isteri dan keluarga penting dalam hidupnya. “Saya sedar keluarga adalah segalanya dan Ramadan ini memberi erti yang besar pada saya,” katanya. Awal Mac lalu, pergol4kan Aliff Syukri dan isteri Nur Shahida menjadi perbualan hangat warganet lebih-lebih lagi apabila mereka dikatakan saling tidak mengikuti akaun Instagram masing-masing.

Lebih menguatkan spekulasi apabila Rozita pula dilihat ‘unfollow’ menantunya seakan-akan memberi bayangan ada krisis dalam perhubungan mereka. Dalam masa sama, Aliff turut mengakui hubungan rumah tangganya sedang berdepan pergolakan apabila memuat naik surat permohonan perpisahan di laman sosial baru-baru ini. Bagaimanapun, dia tidak dapat mengulas mengenai perkara itu berikutan tuntutan perpisahan berkenaan dibuat oleh isterinya.

KOMEN ZARINA ZAINUDIN

Ya Allah ,Syukur Allhamdulillah semuga Allah permudahkan segalanya dalam hidup Dato Sri dan Datin Sri ,kita hidup ada pasang surut dato ,hargai apa yg ada dekat dengan kita terutama isteri dan anak anak bila tempoh berpisah dari situ kita kenal eryi rindu eryi payahnya berjauhan kerana saling memerlukan saling melengkapi walau ada terkvrang disana sini abaikan kerana hidup kita tidak pernak akan sempurna perbaiki ,lupakan ,

maafkan dan kita pun kena ringgankan mulut minta maaf dalam hidup rumahtangga takde semua nya indah jer ada jer kekurangan Allah nak bagi tapi kalau kita sayang seseorang terima dia seadanya l,cakap dari hati ke hati sebab bila kita memendam rasa kita sendiri makan hati sebab kita dah kalah dengan hasutan ibl1is yg suka melihat manusia berpisah..

bila kita fikir balik kita takkan dapat cari pengganti ibu atau ayah buat anak anak kita melainkan dari zuriat nya sendiri ayah tiri ke mak tiri ke takkan sama dengan mak kandung ayah kandung .. orang mesti cakap saya bodeknlah apa lah saya bercakap dari pengalaman kehidupan mak ayah saya yg berpisah last2 anak jadi sasaran sampai saat ini hubungan saya dgn mak ayah saya kadang terasa panas kadang terasa rindu kadang terasa sakit sebab saya cakap kenapa kecik kecik taknak jaga saya .. tapi saya tetap sayang mak ayah saya selamanya ❤️ Syukur dato datin berdamai semula mesti terasa macam baru kawin bila ga4duh g4duh baik balik 😃😃😃

Sumber : Mstar / Olahan Media Viral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *