Pemuda terpaksa tinggalkan kerjaya di KL. Sanggup balik kampung jaga bapa yang sakit.

Syah mengambil keputusan berhenti kerja untuk menjaga bapa yang uzur. Sayu menyaksikan video dua beranak ini di aplikasi TikTok. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Begitulah realiti yang dilalui oleh seorang pemuda yang tidak pernah jemu menjaga bapanya. Di sebalik video yang menyentuh emosi itu, pemuda berkenaan juga sanggup meng0rbankan kerjaya dan masa depannya […]

Continue Reading

Sampai dkwa nak tularkan perniagaan wanita ini. Kecewa pelanggan sanggup buang kek hanya sebabkan ini.

Baru-baru ini viral satu video di media sosial memaparkan seorang individu seakan tidak berpuas hati dengan kek yang dibeli sebelum bertindak membuangnya ke dalam plastik sampah. Perkongisn tersebut telah mengundang pelbagai reaksi daripada netizen yang kurang bersetuju dengan tindakan individu berkenaan. Buang kek RM10 dalam plastik sampah Berdasarkan posting yang dikongsikan oleh seorang pengguna Facebook […]

Continue Reading

Ada maksud yang tersirat bila si bulus sedang mengeliatkan badannya. Ketahui maksud antara setiap pergerakannya.

Kucing meregangkan badan setiap kali bangun tidur atau duduk dalam tempoh yang lama. Setiap kali bangun daripada tidur atau duduk dalam posisi tertentu, kucing akan meregangkan badannya sebelum berjalan seperti biasa. Sebenarnya perbuatannya itu bukan sekadar mengeliat tetapi regangan itu dilakukan untuk meningkatkan kembali aliran darah dalam tubuh. Doktor veterinar, Dr Andrew Cuff menjelaskan kucing biasanya […]

Continue Reading

Nekad untuk sedut cuka untuk elakkan covid 19. Sekali doktor ni tegur cara wanita ni buat ramai yang terkejut.

Semenjak penularan wabak COVID 19 ini makin mengganas, boleh dikatakan hampir setiap hari kita terima mesej di WhatsApp berkaitan petua untuk mengelakkan diri dari dijangkiti wabak ini. Ada yang beri petua suruh sedut wap cengkih lah, minum air suam banyak-banyak dan yang terbaru ialah amalan menyedut cuka. Menerusi satu perkongsian di TikTok, seorang wanita dilihat memberi […]

Continue Reading

Pemuda ini tampil mngamuk gara gara tak dapat keluar dari kawasan PKPD.

Seorang lelaki naik angin dengan meny3r4ng anggota keselamatan yang bertugas apabila gagal keluar dari kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di Kampung Telaga Air di sini, semalam. Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, lelaki berusia 30 tahun itu menyerang anggota polis dan Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) dan Skim Rondaan Sukarela (SRS ) yang bertugas […]

Continue Reading

Ramai yang terhibur dengan sikap selamba gadis ini. Boleh pula minta pak cik buat macam ni.

Sejak kerajaan membenarkan proses vaksinasi dirakam, ramai yang tidak melepaskan peluang untuk merekod detik-detik ‘isitmewa’ tersebut untuk menjadi perkongsian di media sosial. Lebih menariknya, ada yang membuat video perjalanan mendapatkan suntikan bagi dimuat naik ke platform media sosial sekali gus memberi rujukan kepada mereka yang masih menanti dipanggil untuk urusan vaksinasi. Sempoi je minta tolong […]

Continue Reading

Disebabkan ramai yang marah dengan PM. Sekali warganet tampil kritik anaknya pula.

Setelah sekian lama menyepi tanpa khabar berita, nama penyanyi Najwa Mahiaddin yang juga merupakan anak kepada Perdana Menteri Malaysia menjadi bualan hangat warganet di media sosial. Biarpun dia sudah lama tidak memuat naik hantaran terbaru di Instagram, baru-baru ini ramai warganet menyerang ruangan komen pada gambar terakhir yang dikongsi olehnya pada penghujung Januari lalu. Diserang […]

Continue Reading

Didie Alias trauma. Rupanya dah hilang 5 ahli keluarga gara gara sakit ini.

Kehilangan lima ahli keluarga akibat COVID-19 dalam tempoh singkat memberi kesan emosi kepada pelakon, pelawak dan pengacara, Didie Alias. Masih t.r4uma dan sedih dengan nasib ml4ng menimpa insan tersayang, Didie atau nama sebenar, Fadzilah Mohd @ Ali, 49, mengaku semakin par4noid dengan situasi penularan pandemik C.OVID-19 sekarang. “Saya rasa terkesan apabila satu demi satu anggota […]

Continue Reading

Zizan tampil kongsi rakaman gadis tular buat ramai yang beri restu.

Perwatakan Zizan Razak yang kelakar dan juga serba boleh dalam industri hiburan tanah air menjadikan namanya sebagai anak seni selalu mendapat perhatian. Walau bagaimanapun, dalam usianya yang kini mencecah 37 tahun dia turut tidak terlepas daripada soalan mengenai kahwin dan ramai peminat juga mendoakan untuk dirinya. Pun begitu, peminat Zizan Razak ini telah viral sejak kebelakangan […]

Continue Reading

Rider sanggup guna tangan palsu semata mata sorok kekurangan hanya untuk cari rezeki.

Biarpun diuji dengan kekurangan dalam hidup, ia tidak bermakna seseorang itu harus menyerah kalah dan membenarkan diri dibelenggu kesedihan sepanjang masa. Sebagai manusia selagi hayat masih dikandung badan, teruskanlah melangkah dengan gagah. Begitulah seperti kisah pemuda ini yang mencuri perhatian warganet di aplikasi TikTok. Walaupun dirinya hanya memiliki sebelah tangan, namun dia tidak berputus asa […]

Continue Reading